Active Select: īpašības, priekšrocības un trūkumi

Active Select: īpašības, priekšrocības un trūkumi

Active Select ir Opel, Holden un Vauxhall transportlīdzekļos izmantoto automātisko pārnesumkārbu manuālās pārnesumu pārslēgšanas sistēma. Tā tika izlaista 2000. gadu sākumā. Manuālais režīms uzlabo transportlīdzekļa dinamikas raksturlielumus. Piemēram, tas nodrošina pārliecinošāku kustības uzsākšanu uz slidenas virsmas un uzlabo manevrēšanas spēju. Tas ir būtiski ātruma sasniegšanai, jo ļauj ātrāk uzņemt paātrinājumu.

Kā tas darbojas 

Active Select sistēma ir pieejama klasiskās transmisijās, kas aprīkotas ar hidrotransformatoru, planetāriem reduktoriem un elektronisko vadību. Automātiskajā režīmā šī transmisija var pielāgoties individuāliem braukšanas stiliem. Piemēram, ja autovadītājs dod priekšroku sportiskam stilam, ātrumi tiek pārslēgti pie augstākiem apgriezieniem. Lai aktivizētu manuālo režīmu, autovadītājs bīda pārnesumu pārslēdzējsviru no pozīcijas „D” pa kreisi. Tad īsi pārvietojiet to pozīcijā „+” vai „–”, lai pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju. Izvēlētais režīms un pārnesums tiek norādīti uz mērinstrumentu paneļa.

Populāras transmisijas ar Active Select sistēmu

Pārnesumkārbas kodsRažotājsPārnesumu skaitsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N·mSpēka pārvada izkārtojumsRažošanas sākuma gadsModeļi, kas ar to aprīkoti
AF17 (AW60-41SN)Aisin41,8180Priekšējā1998Opel Astra; Holden Astra; Opel Zafira
AF22 (AW50-40LE)Aisin42,5250Priekšējā1995Opel Vectra; Opel Astra; Opel Zafira; Holden Zafira
AW55-50SNAisin53,5330Priekšējā2000Opel Vectra; Holden Epica; Holden Equinox; Opel Signum
TF-80SCAisin62,5450Priekšējā, pilnpiedziņa2000Opel Astra; Opel Vectra; Holden Zafira; Opel Insignia; Opel Zafira
5L40-EGM53,6360Aizmugurējā, pilnpiedziņa1999Holden Caprice WM; Holden Adventra; Holden Commodore; Holden Crewman; Opel GT

Biežāk sastopamie ar Active Select sistēmu aprīkoto transmisiju darbības traucējumi 

Darbības traucējumiTransmisijas
Šķidruma piesārņojuma dēļ solenoīdi aizsērē, kas izraisa rāvienus transmisijas darbības laikā.AW55-50SN; TF-80SC; 5L40E; AF17 (AW60-41SN)
Eļļas bada dēļ nolietojas planetārie reduktori.AF17 (AW60-41SN); AW55-50SN
Pēc kāda laika blīvei rodas noplūdes.AF22 (AW50-40LE)
Sajūga apvalks saplaisā.AF22 (AW50-40LE)
Hidrotransformatora frikcijas disku nodiluma dēļ transmisija sāk slīdēt.TF-80SC
Pēc nepārtrauktas braukšanas ar lielu ātrumu transmisijas eļļas sūknis var sabojāties.5L40E
Pārkaršanas dēļ var sabojāties gumijas profila virzuļi.5L40E
Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.