Active Select ir Opel, Holden un Vauxhall transportlīdzekļos izmantoto automātisko pārnesumkārbu manuālās pārnesumu pārslēgšanas sistēma. Tā tika izlaista 2000. gadu sākumā. Manuālais režīms uzlabo transportlīdzekļa dinamikas raksturlielumus. Piemēram, tas nodrošina pārliecinošāku kustības uzsākšanu uz slidenas virsmas un uzlabo manevrēšanas spēju. Tas ir būtiski ātruma sasniegšanai, jo ļauj ātrāk uzņemt paātrinājumu.
Kā tas darbojas
Active Select sistēma ir pieejama klasiskās transmisijās, kas aprīkotas ar hidrotransformatoru, planetāriem reduktoriem un elektronisko vadību. Automātiskajā režīmā šī transmisija var pielāgoties individuāliem braukšanas stiliem. Piemēram, ja autovadītājs dod priekšroku sportiskam stilam, ātrumi tiek pārslēgti pie augstākiem apgriezieniem. Lai aktivizētu manuālo režīmu, autovadītājs bīda pārnesumu pārslēdzējsviru no pozīcijas „D” pa kreisi. Tad īsi pārvietojiet to pozīcijā „+” vai „–”, lai pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju. Izvēlētais režīms un pārnesums tiek norādīti uz mērinstrumentu paneļa.
Populāras transmisijas ar Active Select sistēmu
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Spēka pārvada izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
AF17 (AW60-41SN) | Aisin | 4 | 1,8 | 180 | Priekšējā | 1998 | Opel Astra; Holden Astra; Opel Zafira |
AF22 (AW50-40LE) | Aisin | 4 | 2,5 | 250 | Priekšējā | 1995 | Opel Vectra; Opel Astra; Opel Zafira; Holden Zafira |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 3,5 | 330 | Priekšējā | 2000 | Opel Vectra; Holden Epica; Holden Equinox; Opel Signum |
TF-80SC | Aisin | 6 | 2,5 | 450 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2000 | Opel Astra; Opel Vectra; Holden Zafira; Opel Insignia; Opel Zafira |
5L40-E | GM | 5 | 3,6 | 360 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 1999 | Holden Caprice WM; Holden Adventra; Holden Commodore; Holden Crewman; Opel GT |
Biežāk sastopamie ar Active Select sistēmu aprīkoto transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Šķidruma piesārņojuma dēļ solenoīdi aizsērē, kas izraisa rāvienus transmisijas darbības laikā. | AW55-50SN; TF-80SC; 5L40E; AF17 (AW60-41SN) |
Eļļas bada dēļ nolietojas planetārie reduktori. | AF17 (AW60-41SN); AW55-50SN |
Pēc kāda laika blīvei rodas noplūdes. | AF22 (AW50-40LE) |
Sajūga apvalks saplaisā. | AF22 (AW50-40LE) |
Hidrotransformatora frikcijas disku nodiluma dēļ transmisija sāk slīdēt. | TF-80SC |
Pēc nepārtrauktas braukšanas ar lielu ātrumu transmisijas eļļas sūknis var sabojāties. | 5L40E |
Pārkaršanas dēļ var sabojāties gumijas profila virzuļi. | 5L40E |
Komentēt