Multimode manual transmission (MMT) ir automatizēta transmisija, ko izmanto dažos Toyota modeļos. Tā var darboties gan automātiskajā, gan manuālajā režīmā. Tā debitēja 2006. gadā. Tā palīdz ietaupīt degvielu, uzlabo transportlīdzekļa veiktspēju un nodrošina ērtu braukšanu, bez nepieciešamības nepārtraukti pārslēgt pārnesumus.
Kā tas darbojas
Multimode manual transmission (MMT) ir veidota uz manuālās pārnesumkārbas pamata. Tai ir viens sajūgs, kuru ieslēdz un atslēdz elektrodzinējs. Pateicoties tam, nav nepieciešams pastāvīgi izspiest sajūga pedāli. Vēl divi elektrodzinēji ir atbildīgi par pārnesumu pārslēgšanas mehānisma darbību.
Šī pārnesumkārba spēj darboties trīs režīmos: automātiskā (E), sporta (Es) un manuālā (M). Pirmais ir paredzēts mierīgai un ērtai braukšanai. Otrais nodrošina ātrāku pārnesumu pārslēgšanu un tādējādi arī labāku dinamiku. Trešais režīms ļauj autovadītājam izlemt, kuru pārnesumu ieslēgt un kad.
Manuālajā režīmā pārnesumu pārslēgšana tiek veikta, izmantojot pārnesumu pārslēdzējsviru. Autovadītājs pārslēdz pārnesumu uz augšu vai uz leju, pārbīdot sviru pozīcijā „M+” vai „M–”. Dažās modifikācijās ātrākai pārnesumu pārslēgšanai ir pieejamas zemstūres lāpstiņas.
Populāras MMT transmisijas
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Spēka pārvada izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
C53A | Toyota | 5 | 1,4 | 200 | Priekšējā | 2007 | Yaris XP90 |
C50A | Toyota | 5 | 1,6 | 160 | Priekšējā | 2006 | Corolla E150; Auris E150 |
Biežāk sastopamie MMT transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Programmaparatūras kļūdu izraisīti darbības traucējumi. | C53A |
Sajūga mezglam ir īss darbmūžs. | С50А; C53A |
Ātri sabojājas pārnesumkārbas elektromehāniskie aktuatori. | C53A; С50А |
Komentēt