DDiS ir turbopūtes dīzeļdzinēji ar Common Rail tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti Suzuki automašīnās. Tie tiek ražoti kopš 2003. gada. Šie dzinēji ir pazīstami ar savu uzticamību, augsto veiktspēju un degvielas patēriņa efektivitāti. Šodien tie ir pieejami lielākajai daļai Suzuki modeļu.
DDiS dzinēju iezīmes
Šie dzinēji ir populāru dzinēju modifikācija, kurus ražoja General Motors, Groupe PSA (tagad — Stellantis) un Groupe Renault. Tiem ir 4 cilindru čuguna vai alumīnija cilindru bloks. Cilindru bloka galva tiek izgatavota no alumīnija. Tie darbojas ar Common Rail degvielas padeves sistēmu, ko izgatavojuši Delphi, Bosch vai Siemens. Gāzu sadales mehānisma piedziņā tiek izmantota ķēde vai siksna.
Populāri DDiS dzinēji
Kods | Ražotājs | Dzinēja darba tilpums, l | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
Z13DTJ | General Motors | 1,3 | 16 | 75 | 170 | 2005 | Swift |
10FD53 | Groupe PSA | 1,4 | 16 | 90 | 200 | 2004 | Liana RA |
10JBAX | Groupe PSA | 1,6 | 16 | 90 | 215 | 2007 | SX4 GY |
K9K 704 | Groupe Renault | 1,5 | 8 | 65 | 160 | 2001 | Jimny |
Biežāk sastopamie DDiS dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Bieži notiek motoreļļas noplūde. | 10JBAX |
Eļļas sietiņš priekšlaicīgi aizsprostojas, kā rezultātā sabojājas turbīna. | 10JBAX |
Gāzu sadales mehānisma ķēdes izstaipīšanās izraisa gāzu sadales fāzu iestatījumu traucējumus. | 10FD53; 10JBAX |
EGR vārsts ātri piesārņojas, kā rezultātā tas var ieķīlēties. | 10JBAX; Z13DTJ |
Bieži pārdeg ugunsizturīgās paplāksnes zem degvielas sprauslām. | 10JBAX |
Ātri sabojājas kloķvārpstas demfera skriemelis. | 10FD53 |
Degvielas sistēmas elementi bieži bojājas. | 10FD53 |
Klaņu gultņi brīvi griežas. | K9K 704 |
Degvielas sprauslas mēdz piesārņoties. | K9K 704 |
Dēļ spiediena zuduma eļļošanas sistēmā gāzu sadales mehānisma ķēde pārlec pār zobu. | Z13DTJ |
Komentēt