CRD dzinēji ir turbopūtes dīzeļdzinēji ar tiešas degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti Chrysler, Dodge un Jeep automašīnās. Tie ir pieejami kopš 2000. gada. Šīs spēka iekārtas ražo VM Motori, Fiat Powertrain, Volkswagen AG un Daimler AG. Tiem ir raksturīga augsta veiktspēja un lieliskas griezes momenta vērtības.
CRD dzinēju iezīmes
Vairumā CRD dzinēju ir čuguna cilindru bloks; modifikācijas ar alumīnija cilindru bloku ir reti sastopamas. Cilindru bloka galva vienmēr tiek izgatavota no alumīnija. Gāzu sadales mehānismā tiek izmantota ķēde vai siksna. Parasti degvielas piegādei izmanto akumulējošo degvielas sistēmu. Izņēmums ir ECD dzinēji, kas ir aprīkoti ar sūkņiem-sprauslām. Šo dzinēju turbokompresorus parasti izgatavo Garrett vai IHI.
Populāri CRD dzinēji
Kods | Ražotājs | Dzinēja darba tilpums, l | Cilindru skaits un izvietojums | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
ENJ | VM Motori | 2,5 | 4, vienrindas | 16 | 141 | 340 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ENS | VM Motori | 2,8 | 4, vienrindas | 16 | 160–200 | 360– 460 | 2006 | Jeep Cherokee KK and Wrangler JK; Chrysler Grand Voyager 5; Dodge Nitro |
ENR | VM Motori | 2,8 | 4, vienrindas | 16 | 150–163 | 360–400 | 2000 | Chrysler Voyager 4; Jeep Cherokee KJ |
ECD | Volkswagen AG | 2,0 | 4, vienrindas | 16 | 140 | 310 | 2006 | Chrysler Sebring 3; Dodge Avenger; Jeep Compass MK |
EXF | Fiat Powertrain/ VM Motori | 3,0 | V6 | 24 | 190– 250 | 440–570 | 2010 | Chrysler 300C LD; Jeep Grand Cherokee WK2 |
EDJ | Daimler AG | 2,2 | 4, vienrindas | 16 | 121– 150 | 300 | 2002 | Chrysler PT Cruiser |
ECE | Volkswagen AG | 2,0 | 4, vienrindas | 16 | 140 | 310 | 2006 | Dodge Caliber and Journey; Jeep Patriot MK and Compass MK |
EXL | Daimler AG | 3,0 | V6 | 24 | 218 | 510 | 2005 | Chrysler 300C LX; Jeep Grand Cherokee WK and Commander XK |
Biežāk sastopamie CRD dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Bieži sabojājas degvielas spiediena regulēšanas vārsts. | ENJ; ENS; ENR |
Sprauslas bieži kļūst nelietojamas. | ENJ; EDJ; ECE; ECD; ENS; ENR |
Gaisa masas plūsmas mērītājs tiek priekšlaicīgi piesārņots. Parasti to izraisa kartera ventilācijas vārsta membrānas plīsumi. | ENJ |
Termostata darbības laiks ir salīdzinoši īss. | ENJ; EXF |
Dažkārt sabojājas kloķvārpstas stāvokļa devējs. | EDJ; ENJ |
Turbokompresoram ir īss darbmūžs. | ENS; EXL; ECE; ECD; ENR |
Degvielas filtra sildītāja savienojums bieži zaudē hermētiskumu. | ENS; ENR |
Uz EGR vārsta ātri veidojas piededži un tas ieķīlējas. | ECD; ECE |
Turbokompresora šļūtenes mēdz plaisāt. | EXF |
Motoreļļas dzesētāja vārsts saplīst, izraisot eļļas badu. | EXF |
Ieplūdes kolektora aizvari bieži ieķīlējas. | EXL; EDJ |
Degvielas sistēmas ātri noņemamie savienotāji zaudē elastību, kā rezultātā tajā rodas gaisa korķi. | EDJ |
Bieži rodas motoreļļas noplūdes. | EXL |
Izplūdes kolektors mēdz plaisāt. | EXL |
Komentēt