Manumatic ir pārnesumkārbas veids, kas piedāvā gan automātisko, gan manuālo darbības režīmus. Pēc noklusējuma pārnesumu pārslēgšana tiek veikta ar elektronisko vadības bloku, un autovadītājs to nekontrolē. Tomēr vajadzības gadījumā autovadītājs var manuāli izvēlēties pārnesumus, piemēram, lai ātri uzņemtu paātrinājumu vai ietaupītu degvielu. Manuālo vadību parasti veic, pārslēdzot pārnesumkārbas sviru speciālā gropē, vai dažreiz ar pogu vai zemstūres lāpstiņu palīdzību.
Darbības princips
Parasti Manumatic balstās uz tradicionālo automātisko pārnesumkārbu, kas aprīkota ar hidrodinamisko transformatoru. Tomēr bieži var sastapt arī automatizētas manuālas pārnesumkārbas un nepārtraukti mainīgas (variatora) pārnesumkārbas.
Manuālās vadības režīms ir iespējams, pateicoties speciālai elektroniskā vadības bloka programmaparatūrai. Kad autovadītājs izvēlas noteiktu pārnesumu, attiecīgais signāls tiek nosūtīts uz elektronisko vadības bloku, kas pēc tam ieslēdz izvēlēto pārnesumu.
Populāri Manumatic zīmolvārdi
Nosaukums | Automašīnas marka |
Sportronic, Q-Tronic, Q-System | Alfa Romeo |
Touch Activated Power (TAPshift) | Chevrolet, Pontiac, Saturn |
S Tronic | Audi |
Steptronic | BMW, MINI, Rover, MG |
AutoStick | Dodge, Jeep, Chrysler, Ram |
Shiftronic, HIVEC H-Matic | Hyundai |
MultiMatic, iShift, S-matic | Honda |
Direct-Shift Gearbox (DSG) | Volkswagen, Škoda |
Sportmatic | Kia |
Comfortronic | Lancia |
CommandShift | Land Rover |
ActiveMatic | Mazda |
TouchShift, G Tronic, | Mercedes-Benz |
Xtronic CVT, DualMatic M-ATx | Nissan |
ActiveSelect | Opel, Vauxhall, Holden |
E-Shift | Lexus |
2Tronic | Peugeot |
Tiptronic | Porsche, Volkswagen, SEAT, Audi, Škoda, Peugeot |
Tiptronic S | Porsche |
Geartronic, I-Shift | Volvo |
SportShift | Subaru, Honda |
Auto-Gear Shift | Suzuki |
Multimode manual transmission | Toyota |
Sportronic | Alfa Romeo, Mitsubishi |
Switchtronic | Alpina |
SelectShift | Ford, Lincoln |
Sequential SportShift | Acura, Honda, Ford |
Allshift, INVECS I-III, Twin Clutch SST | Mitsubishi |
Multimode manual transmission | Toyota |
Touchtronic | Aston Martin |
EGS | Peugeot, Citroën |
Sentronic | Saab |
Protronic | Proton |
Driver Shift Control (DSC), Touch Activated Control (TACshift) | Pontiac |
Manumatic priekšrocības un trūkumi
Priekšrocības | Trūkumi |
Iespējama bremzēšana ar dzinēju | Lēnāka pārnesumu pārslēgšana salīdzinājumā ar manuālo pārnesumkārbu |
Augstāka degvielas efektivitāte salīdzinājumā ar tradicionālajām automātiskajām pārnesumkārbām | Lielāks pārnesumkārbas izmērs |
Uzlabota transportlīdzekļa dinamika | Sarežģīta konstrukcija |
Sporta režīma izvēle | Augsta cena |
Dzinējs ir pasargāts no bojājumiem, kas rodas nepareizas pārnesumu pārslēgšanas dēļ | |
Labāka automašīnas vadība |
Komentēt