Kas ir Manumatic? Ātrumu pārnesumkārbas īpašības un tehniskie parametri

Kas ir Manumatic? Ātrumu pārnesumkārbas īpašības un tehniskie parametri

Manumatic ir pārnesumkārbas veids, kas piedāvā gan automātisko, gan manuālo darbības režīmus. Pēc noklusējuma pārnesumu pārslēgšana tiek veikta ar elektronisko vadības bloku,  un autovadītājs to nekontrolē. Tomēr vajadzības gadījumā autovadītājs var manuāli izvēlēties pārnesumus, piemēram, lai ātri uzņemtu paātrinājumu vai ietaupītu degvielu. Manuālo vadību parasti veic, pārslēdzot pārnesumkārbas sviru speciālā gropē, vai dažreiz ar pogu vai zemstūres lāpstiņu palīdzību.

Darbības princips

Parasti Manumatic balstās uz tradicionālo automātisko pārnesumkārbu, kas aprīkota ar hidrodinamisko transformatoru. Tomēr bieži var sastapt arī automatizētas manuālas pārnesumkārbas un nepārtraukti mainīgas (variatora) pārnesumkārbas.

Manuālās vadības režīms ir iespējams, pateicoties speciālai elektroniskā vadības bloka programmaparatūrai. Kad autovadītājs izvēlas noteiktu pārnesumu, attiecīgais signāls tiek nosūtīts uz elektronisko vadības bloku, kas pēc tam ieslēdz izvēlēto pārnesumu.

Populāri Manumatic zīmolvārdi

NosaukumsAutomašīnas marka
Sportronic, Q-Tronic, Q-SystemAlfa Romeo
Touch Activated Power (TAPshift)Chevrolet, Pontiac, Saturn
S Tronic Audi
SteptronicBMW, MINI, Rover, MG
AutoStickDodge, Jeep, Chrysler, Ram 
Shiftronic, HIVEC H-MaticHyundai
MultiMatic, iShift, S-maticHonda
Direct-Shift Gearbox (DSG)Volkswagen, Škoda
SportmaticKia
ComfortronicLancia
CommandShiftLand Rover
ActiveMaticMazda
TouchShift, G Tronic,Mercedes-Benz
Xtronic CVT, DualMatic M-ATxNissan
ActiveSelectOpel, Vauxhall, Holden
E-ShiftLexus
2TronicPeugeot
TiptronicPorsche, Volkswagen, SEAT, Audi, Škoda, Peugeot
Tiptronic SPorsche
Geartronic, I-ShiftVolvo
SportShiftSubaru, Honda
Auto-Gear ShiftSuzuki
Multimode manual transmissionToyota
SportronicAlfa Romeo, Mitsubishi
SwitchtronicAlpina
SelectShift Ford, Lincoln
Sequential SportShift Acura, Honda, Ford
Allshift, INVECS I-III, Twin Clutch SSTMitsubishi
Multimode manual transmissionToyota
TouchtronicAston Martin
EGSPeugeot, Citroën
Sentronic Saab
ProtronicProton
Driver Shift Control (DSC), Touch Activated Control (TACshift) Pontiac

Manumatic priekšrocības un trūkumi

PriekšrocībasTrūkumi
Iespējama bremzēšana ar dzinējuLēnāka pārnesumu pārslēgšana salīdzinājumā ar manuālo pārnesumkārbu
Augstāka degvielas efektivitāte salīdzinājumā ar tradicionālajām automātiskajām pārnesumkārbāmLielāks pārnesumkārbas izmērs
Uzlabota transportlīdzekļa dinamikaSarežģīta konstrukcija
Sporta režīma izvēleAugsta cena
Dzinējs ir pasargāts no bojājumiem, kas rodas nepareizas pārnesumu pārslēgšanas dēļ
Labāka automašīnas vadība