Satura rādītājs
paslēpt
MT ir mehāniskā transmisija. Tā nodrošina starpsavienojumu starp dzinēju un dzenošajiem riteņiem, pārvadot un pārveidojot mehānisko jaudu.
Funkcijas- tā pārvada dzenošo momentu no spēka iekārtas uz dzenošajiem riteņiem
- tā maina dzenošā momenta parametrus (virzienu un vērtību).
Darbības princips
Galvenie mehāniskās pārnesumkārbas funkcionālie elementi ir zobrati, kuru starpsavienojums nodrošina dzenošā momenta pārvadi. Klasiskas mehāniskās transmisijas vadība tiek veikta manuāli. Pārnesumu pārslēgšanai tiek izmantotas grīdā vai stūres statnī uzstādītas pārnesumu sviras.
Veidi
Mehāniskās pārnesumkārbas atšķiras ar pārnesumu skaitu (4, 5, 6 un augstāka pārnesuma). Mūsdienu autoražošanā populārākā ir 5 pārnesumu mehāniskās transmisija.
Atkarībā no konstrukcijas izšķir divu veidu mehāniskās pārnesumu kārbas:- trīs vārpstu (galvenokārt tiek uzstādītas aizmugurējās piedziņas automašīnās);
- divu vārpstu (bieži tiek izmantotas priekšējās piedziņas automašīnās).
Priekšrocības
Komentēt