Kas ir AT? Definīcija, veidi, raksturlielumi, un kā tas darbojas

Kas ir AT? Definīcija, veidi, raksturlielumi, un kā tas darbojas

AT ir automātiskā transmisija. Tā ir sistēma, kas patstāvīgi maina pārnesumus, balstoties uz dažādiem parametriem, no kuriem galvenais ir automašīnas braukšanas ātrums. Viena no AT galvenajām priekšrocībām ir automašīnas vadīšanas ērtība. Automātiskā pārnesumkārba ļauj vienmērīgi pārslēgt pārnesumus, kas tiek panākts, pateicoties griezes momenta pārveidotājam. Tā funkcija ir dzenošā momenta pārvade no spēka iekārtas uz mehānisko pārnesumkārbu, kas ir viens no AT elementiem.

 Populārākās automātiskās pārnesumkārbas ir: 
  • ZF 5HP 24/30 (BMW 5 E39, 7 E38, Z8; Aston Martin DB7; Land Rover Range Rover; Jaguar XJ8; Rolls-Royce Silver Seraph);
  • GM 5L40-E (Cadillac CTS, STS, BMW 3 E46, 5 E39, X5 E53, Z3);
  • Jeep 545RFE (Jeep Grand Cherokee, Commander Wrangler; Dodge Dakota, Durango);
  • Toyota A340 (Lexus LS, GS; Toyota 4Runner, Supra);
  • Toyota A750 (Lexus LX; Toyota Land Cruiser);
  • Mercedes 722.4 (Mercedes 190, 200-300 W124);
  • Jeep A904 (Jeep Cherokee XJ, Wrangler TJ, Y);
  • Mazda / Ford FN4A-EL / 4F27E (Ford Transit Connect, Focus, Mazda 3, Mazda 6).

AT ar klasisko automātisko pārnesumkārbu iezīme ir tāda, ka dzenošais moments no dzinēja tiek pārvadīts uz dzenošajiem riteņiem, izmantojot darba šķidrumu. Viens no šādas transmisijas galvenajiem trūkumiem ir augsts degvielas patēriņš.

Planetārais pārvads
 Šāda veida transmisijas funkcionālais elements ir planetārais pārvads, kas ietver: 
  • saules ratu;
  • vaiņagratu;
  • 2 vai vairāk satelītus;
  • vaduli.

Visi satelīti rotē savās asīs. Tas tiek panākts, pateicoties tam, ka vadulis savieno satelītus.

Izmantojot 2 vai vairāk planetāro pārvadu komplektus dažādās kombinācijās, AT sistēmā var palielināt pārnesumu skaitu. To pārslēgšanu mūsdienu transportlīdzekļos veic dators. Tādējādi tiek nodrošināti optimāli dzinēja darbības apstākļi, kas samazina tā pārslodzes iespējamību.

Mūsdienu automašīnas ar automātiskās transmisijas komplektāciju nav aprīkotas ar sajūga pedāli. 

Klasisko automātisko pārnesumkārbu pārslēga svirai parasti ir šādas pozīcijas: kustība uz priekšu, neitrālais pārnesums, atpakaļgaita un stāvēšana.

Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.