
xDrive ir patentēta pilnpiedziņas sistēma, kas kopš 2003. gada tiek uzstādīta BMW automašīnās. Vairumā modeļu tā ir pieejama standarta komplektācijā vai kā papildu aprīkojums. Tā uzlabo transportlīdzekļa bezceļu caurgājību uz slidenām virsmām un nelīdzena reljefa.
Kā darbojas xDrive
Pilnpiedziņa var būt:
- Pilna laika: tās pamatā ir aizmugurējais izkārtojums. Par griezes momenta sadalījumu starp asīm ir atbildīgs daudzdisku berzes sajūgs ar elektronisko vadību un bloķēšanu, izmantojot servo piedziņu un sviru mehānismu. Braukšanas laikā tas parasti ir daļēji bloķēts. Griezes moments tiek sadalīts starp priekšējo un aizmugurējo asi attiecībā 40:60. Ja aizmugurējie riteņi izslīd, sajūgs tiek bloķēts vairāk. Augstāks griezes moments tiek pārvadīt uz priekšējo asi. Sliktas priekšējo riteņu saķeres gadījumā sajūgs atslēdzas, lai pārdalītu griezes momentu uz otru asi.
- Ar sadali pēc nepieciešamības: tās pamatā ir priekšējais izkārtojums. Aizmugurējie riteņi tiek ieslēgti tikai tad, ja priekšējie izslīd. Tas tiek panākts ar Haldex daudzdisku sajūgu.
Populāri BMW modeļi, kas aprīkoti ar xDrive
Pilnpiedziņas veids | Automašīnas |
Pilna laika | Х1 E84; Х3 E83, F25, G01; X4 F26, G02; Х5 E70, F15, F85, G05; Х6 E71, E72, F16, F86, G06, F96; X7 G07;7 series E65, E66. |
Sadale pēc nepieciešamības | Х1 F48; X2 F39; 1 series F52, F40; 2 series F44, F45, F46. |
Bieži sastopamie xDrive darbības traucējumi
Darbības traucējumi | BMW modeļi |
Servopiedziņas atteices dēļ priekšlaicīgi nolietojas sajūga berzes diski. | 7 series E65, E66; Х3 Е83; Х5 Е53, Е70; X6 Е71. |
Bieži sabojājas aizmugurējā ass galvenais pārvads. | Х3 Е83; Х5 Е53, Е70; X6 Е71. |
Berzes disku nodiluma dēļ sabojājas sadales kārbas gultņi | Х3 Е83; Х5 Е53, Е70; X6 Е71. |
Komentēt