S-matic ir automātisko transmisiju manuālās pārslēgšanas funkcija, kas tiek uzstādīta Honda automašīnās. Tā debitēja 1999. gadā, kad tika izlaista otrās paaudzes Honda Odyssey. S-Matic ļauj autovadītājam nepieciešamības gadījumā manuāli vadīt transmisiju, kas var uzlabot transportlīdzekļa dinamiku un vadāmību, kā arī veicina pārliecinošu kustības uzsākšanu uz slidenas virsmas.
S-matic darbības princips
S-matic transmisiju izstrādāja Honda Motor Co., Ltd grupa. Šajā pārnesumkārbā planetāro reduktoru vietā (kas raksturīgi vairumam hidraulisko automātisko transmisiju) ir divas vārpstas ar pārnesumiem; katra vārpsta ir savienota ar atsevišķu hidrauliskā sajūga bloku. Lai aktivizētu manuālo režīmu, autovadītājs pabīda pārnesumu pārslēdzējsviru attiecīgajā gropē un pēc tam pārvieto uz atzīmi „+” vai „–”, lai pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju.
S-matic tehniskā informācija
Transmisijas kods | Modifikācijas kods | Pārnesumu skaits | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
H5 | BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA | 5 | Honda Avancier; Honda Odyssey |
Biežāk sastopamie S-matic transmisiju darbības traucējumi
- Ārējais, uzskrūvējamais smalkais filtrs priekšlaicīgi aizsērē.
- Ja transmisija darbojas ar smagu slodzi, notiek brīvgaitas sajūga atteice.
- Sajūga aizmugurējais apvalks tiek salauzts.
- Bieži sabojājas aizmugurējie gultņi.
- Bojāts plūsmas regulēšanas vārsta korpuss izraisa spiediena pazemināšanos sistēmā, kā rezultātā rodas transmisijas darbības traucējumi.
Komentēt