JTD ir Fiat Chrysler Automobiles ražoto dīzeļdzinēju sērija, kas aprīkota ar Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Tie tiek uzstādīti Fiat, Lancia un Alfa Romeo transportlīdzekļos. Ar tiem ir aprīkoti arī Chrysler, Jeep, Maserati, RAM un vairāku citu marku automašīnas. Tie tiek ražoti kopš 1997. gada. Tie bija pirmie dzinēji, kuriem bija Common Rail tiešās iesmidzināšanas sistēma – Fiat un Bosch kopīgā izstrādne. Daži JTD dzinēji tika izstrādāti sadarbībā ar General Motors. Tie visi ir aprīkoti ar dubultās turbopūtes vai maināmas ģeometrijas turbokompresoriem. Tiem ir raksturīga liela jauda, uzticamība un degvielas ekonomija.
Populāri JTD dzinēji
Dzinēja kods | Modifikācijas nosaukums | Tilpums, l | Cilindru skaits un izkārtojums | Vārstu skaits | Jauda, ZS | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 | Unijet; no 2002. gada, MultiJet | 1,9 | 4, vienrindas | 8 | 80–140 | 195–280 | 1997 | Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta |
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 | MultiJet | 1,9 | 4, vienrindas | 16 | 140–190 | 305‒400 | 2002 | Fiat Doblo; Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156 |
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 | MultiJet | 1,3 | 4, vienrindas | 16 | 70–105 | 170 | 2003 | Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa |
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000 | Multijet | 1,6 | 4, vienrindas | 16 | 105–120 | 290–320 | 2006 | Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo |
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 | Multijet II | 2,0 | 4, vienrindas | 16 | 110–195 | 260–380 | 2008 | Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma |
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 | Unijet | 2,4 | 5, vienrindas | 10 | 136–150 | 1997 | Fiat Marea; Fiat Marea Weekend | |
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 | Multijet | 2,4 | 5, vienrindas | 20 | 175–210 | 385–400 | 2003 | Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon |
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D |
Multijet | 2,3 | 4, vienrindas | 16 | 110–148 | 270–380 | 2006 | Fiat Ducato |
Bieži sastopamie JTD dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Modifikācijās ar plastmasas ieplūdes kolektoru var noplīst virpuļvārsti; iekļūstot degkamerās, tie var sabojāt dzinēju. | 1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v. |
Ja eļļa netiek savlaicīgi nomainīta, degvielas sprauslas var ātri aizsērēt. Pēc tīrīšanas tie ilgi vairs nekalpo. | 1.9 MultiJet. |
Eļļa ātri izdeg, kas var izraisīt gāzu sadales mehānisma ķēdes pārlēkšanu. | 1.3 MultiJet. |
Gāzu sadales mehānisma ķēdei ir īss darbmūžs. Ja tā pārtrūkst, svārstīklas tiek bojātas. | 1.3 MultiJet. |
Salā rodas dzinēja vadības bloka darbības traucējumi, padarot neiespējamu dzinēja iedarbināšanu. | 1.3 MultiJet. |
Dzeses šķidrums sāk izplūst no termostata, kas var izraisīt dzinēja pārkaršanu. Dažās modifikācijās mēdz plaisāt arī pats termostats. | 1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II. |
Komentēt