VCDi ir turbopūtes dīzeļdzinēju sērija ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Kopš 2006. gada tie tiek uzstādīti Chevrolet automašīnās. Sākotnēji tos ražoja uzņēmums VM Motori. Kopš 2010. gada šos dzinējus ražo General Motors.
VCDi dzinēju iezīmes
Dzinējiem ir 4 cilindri un 16 vārsti. Cilindru bloks tiek izgatavots no čuguna, savukārt cilindru bloka galva no alumīnija. Gāzu sadales mehānismā tiek izmantota siksna vai ķēde. Visas modifikācijas ir aprīkotas ar mainīgas ģeometrijas turbokompresoru, kas uzlabo veiktspēju.
VCDi dzinēju tehniskās specifikācijas
Dzinēja kods | Dzinēja darba tilpums, l | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2,0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2,0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2,0 | 163 | 350–360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2,2 | 163–184 | 350–400 | 2010 | Captiva C140. |
Biežāk sastopamie VCDi dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Degvielas sistēmas elementi ir ļoti jutīgi pret degvielas kvalitāti. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Gāzu sadales mehānisma siksnas darbmūžs ir īss. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Gāzu sadales mehānisma ķēde ātri izstaipās. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Turbokompresors bieži sabojājas. | Z20D1 (LNP). |
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs var ātri aizsērēt. | Z20D1 (LNP). |
Komentēt