VCDi dzinēji: saīsinājuma nozīme un tehniskie parametri

VCDi dzinēji: saīsinājuma nozīme un tehniskie parametri

VCDi ir turbopūtes dīzeļdzinēju sērija ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Kopš 2006. gada tie tiek uzstādīti Chevrolet automašīnās. Sākotnēji tos ražoja uzņēmums VM Motori. Kopš 2010. gada šos dzinējus ražo General Motors.

VCDi dzinēju iezīmes

Dzinējiem ir 4 cilindri un 16 vārsti. Cilindru bloks tiek izgatavots no čuguna, savukārt cilindru bloka galva no alumīnija. Gāzu sadales mehānismā tiek izmantota siksna vai ķēde. Visas modifikācijas ir aprīkotas ar mainīgas ģeometrijas turbokompresoru, kas uzlabo veiktspēju.

VCDi dzinēju tehniskās specifikācijas

Dzinēja kods Dzinēja darba tilpums, l Maks. jauda, ZS Maks. griezes moments, N·m Ražošanas sākuma gads Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju
Z20S (Z20DMH, LLW) 2,0 150 320 2006 Captiva C100; Cruze J300; Epica V250.
Z20S1 (Z20DM, LMN) 2,0 121‒127  280‒300 2006 Captiva C100; Lacetti J200.
Z20D1 (LNP) 2,0 163 350–360  2010 Cruze J300; Orlando J309; Malibu.
Z22D1 (LNQ) 2,2 163–184 350–400 2010 Captiva C140.

Biežāk sastopamie VCDi dzinēju darbības traucējumi

Darbības traucējumi Dzinēji
Degvielas sistēmas elementi ir ļoti jutīgi pret degvielas kvalitāti.Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). 
Gāzu sadales mehānisma siksnas darbmūžs ir īss.Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). 
Gāzu sadales mehānisma ķēde ātri izstaipās.Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). 
Turbokompresors bieži sabojājas.Z20D1 (LNP). 
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs var ātri aizsērēt.Z20D1 (LNP).