
CiTD dzinēji ir turbopūtes dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti Mazda automašīnās. Tos sauc arī par MZR-CD, MZ-CD vai CD. Tie pirmoreiz parādījās 2002. gadā. Šie dzinēji tika plaši izmantoti līdz 2014. gadam, pēc tam tos pakāpeniski nomainīja Skyactiv-D spēka iekārtas. Vairums CiTD dzinēju ir Mazda Motor Corporation pašmāju izstrādne. Tomēr daži no tiem ir modificēti Groupe PSA ražotie dzinēji.
CiTD dzinēju iezīmes
Šiem dzinējiem ir četri cilindri un 8 vai 16 vārsti. Cilindru bloks ir izgatavots no čuguna vai alumīnija. Cilindru bloka galva vienmēr tiek izgatavota no alumīnija. Atkarībā no modifikācijas dzinējus var aprīkot ar IHI, BorgWarner vai MHI izgatavotiem turbokompresoriem un Siemens vai Denso degvielas iesmidzināšanas sistēmām. Rotāciju starp gāzu sadales mehānisma elementiem pārvada siksna vai ķēde.
Populāri CiTD dzinēji
Kods | Dzinēja darba tilpums, l | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Mazda modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
RF5C | 2.0 | 16 | 120–135 | 310 | 2002 | MPV LW; 6 GG |
RF7J | 2.0 | 16 | 110–145 | 310–360 | 2005 | 3 BK; 6 GG; 5 CR; 6 GH |
R2AA | 2.2 | 16 | 150‒185 | 360‒400 | 2008 | 3 BL; CX-7 ER; 6 GH |
Y404 | 1.4 | 8 | 68 | 160 | 2003 | 2 DY; 2 DE |
Y406/ Y646 | 1.6 | 16 | 90 | 205–215 | 2004 | 2 DE; 3 BK; 3 BL; 5 CW |
Y601, Y642 | 1.6 | 16 | 109 | 240 | ||
Y661 | 1.6 | 8 | 95 | 205 | ||
Y650, Y655, Y6Y1 | 1.6 | 8 | 115 | 270 |
Biežāk sastopamie CiTD dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Paplāksnes zem degvielas sprauslām bieži pārdeg. | RF7J; R2AA; RF5C. |
Vakuuma līniju vārstiem ir īss kalpošanas laiks. | RF5C. |
Bieži sabojājas gaisa plūsmas masas mērītājs. | RF5C; RF7J. |
Augstspiediena degvielas sūkņa vārsts dažreiz pārstāj darboties. | RF5C; R2AA; Y404; RF7J. |
Starpdzesētāja aizvari mēdz plaisāt. | RF7J. |
Gāzu sadales mehānisma ķēde priekšlaicīgi izstaipās. | R2AA. |
Kloķvārpstas demfera skriemelis var sadalīties pat pēc neliela nobraukuma. | Y404. |
Sadales vārpstas izciļņi ātri nolietojas. | Y406; Y642; Y646; Y601. |
Bieži sabojājas turbokompresors. | Y406; Y642; Y646; Y601. |
Ķēde, kas savieno sadales vārpstas, mēdz izstaipīties. | Y406; Y642; Y646; Y601. |
Komentēt