ZF 4-9 HP ir automātiskās transmisijas, ko daudzu gadu garumā ražoja slavenais vācu uzņēmums ZF Friedrichshafen AG. Dažas no tām vairs netiek izlaistas, citas joprojām tiek ražotas. Tās debitēja 1983. gadā. Šobrīd ar šīm transmisijām ir aprīkotas Ford, Peugeot, Audi, Fiat, Renault, BMW, Volkswagen, Porsche, Jaguar, Land Rover un citu populāru marku automašīnas.
Visas ZF 4-9 HP transmisijas ir klasiskas automātiskās pārnesumkārbas ar hidrotransformatoru un planetāriem pārvadiem. Atkarībā no instalētās programmatūras tām ir vairāki darbības režīmi un parasti tie pielāgojas noteiktam braukšanas stilam. Bieži vien tiek piedāvāts manuālais vadības režīms, kas ļauj autovadītājam pārslēgt pārnesumus atbilstoši situācijai uz ceļa. Manuālā pārnesumu pārslēgšana ir atkarīga no transportlīdzekļa markas un modeļa, un to var veikt, izmantojot pārnesumu pārslēdzējsviru, grozāmo selektora slēdzi, pogas vai zemstūres lāpstiņas.
Populāras ZF 4-9 HP transmisijas
Pārnesumu skaits | Pārnesumkārbas kods | Ražošanas sākuma gads | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Spēka pārvada izkārtojums | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
4 | 4HP14 | 1983 | 180 | 2.0 | Priekšējā | Citroën BX; Peugeot 405; Citroën Xantia; Peugeot 205; Citroën ZX; Volvo 440; Daewoo Leganza; Peugeot 306; Peugeot 309; Rover 800; Daewoo Nubira; Peugeot 305 |
4 | 4HP20 | 1995 | 330 | 3.5 | Priekšējā | Citroën Xantia; Peugeot 406; Renault Laguna; Lancia Phedra; Renault Espace; Citroën C5; Peugeot 605; Citroën XM; Peugeot 407; Fiat Ducato; Renault Safrane; Lancia Kappa; Mercedes-Benz Vito; Alfa Romeo 166 |
4 | 4HP24 | 2004 | 450 | 5.0 | aizmugurējā, pilnpiedziņa | BMW E31; Jaguar XJS; Audi V8; Land Rover Discovery; Jaguar XJ6; BMW E32; Range Rover; Audi А8 |
5 | 5HP19 | 1995 | 350 | 3.7 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Audi A4; Audi Allroad; BMW E38; Audi A8; Porsche 911; BMW E46; BMW Z4 E85; Audi A6; Porsche Boxster; BMW E39; Volkswagen Passat |
5 | 5HP24 | 1995 | 440 | 6.0 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | BMW E39; Jaguar XJ; BMW X5 E53; Audi A8; Jaguar XK; BMW E38; Audi A6; BMW E31; Volkswagen Phaeton |
6 | 6HP19 | 2000 | 400 | 3.5 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Audi A4; BMW E60; BMW E90; Audi A8; BMW E87; Audi A6; BMW E63 |
6 | 6HP26 | 2001 | 600 | 6.0 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | BMW E90; Ford Explorer; BMW X3 E83; Ford Territory; BMW E63; Audi A6; BMW E60; BMW X5 E53; Ford Expedition; Audi A8; Ford Mustang; Jaguar S-Type; BMW E65; Jaguar XK; Audi A4; Volkswagen Phaeton |
6 | 6HP32 | 2002 | 850 | 7.6 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Bentley Azure; BMW E65; Rolls-Royce Drophead Coupe; Bentley Arnage; Rolls-Royce Phantom; Volkswagen Phaeton |
8 | 8HP45 | 2010 | 500 | 3.5 | aizmugurējā, pilnpiedziņa | BMW F10; Chrysler 300; BMW F20; Volkswagen Amarok; BMW F30; Alfa Romeo Giulia; BMW X3 F25; Alfa Romeo Stelvio; BMW X5 F15; Dodge Charger; Jaguar XE; BMW F22 |
8 | 8HP55 | 2010 | 550 | 4.2 | Priekšējā, pilnpiedziņa | Audi Q5; Audi A8; Audi Q7; Audi A7 |
8 | 8HP90 | 2010 | 1000 | 8.0 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | Rolls-Royce Wraith; Bentley Mulsanne; Lamborghini Urus; Audi SQ7; Bentley Continental; Rolls-Royce Phantom; Aston Martin DBS; Audi RS6; Dodge Hellcat |
9 | 9HP28 | 2014 | 380 | 2.4 | Priekšējā | Fiat 500X; Chrysler 200; Jeep Renegade |
9HP48 | 2013 | 480 | 4.0 | Priekšējā, pilnpiedziņa | Acura TLX; Jeep Renegade; Acura MDX; Chrysler 200; Honda Pilot; Chrysler Pacifica; Range Rover Evoque; Fiat 500X; Fiat Doblo; Honda CR-V; Jeep Cherokee; Jaguar E-Pace; Range Rover Discovery Sport |
Bieži sastopamie ZF 4-9 HP transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Nodilst hidrotransformatora bloķējošais sajūgs, tādējādi izraisot vibrācijas un noplūdes. | 4HP20; 8HP55; 4HP24; 6HP19 |
Solenoīdi tiek piesārņoti un iznīcināti. | 4HP20; 5HP19; 8HP45; 6HP19; 6HP26 |
Pārnesuma pārslēga stāvokļa devējs pārstāj darboties. | 4HP20 |
Eļļas sūknis tiek aizsērēts ar hidrotransformatora bloķējošā sajūga nodiluma produktiem. | 5HP19; 4HP24; 8HP55 |
Bukses tiek bojātas. Tas izraisa noplūdes, vibrācijas, transmisijas komplektējošo daļu, piemēram, eļļas sūkņa, iznīcināšanu. | 4HP24; 5HP19; 4HP20; 8HP45; 4HP14; 6HP32 |
Paaugstināto slodžu dēļ notiek hidrotransformatora atteice. | 5HP24; 5HP19 |
Tiek bojāts solenoīdu vadojums. | 5HP24 |
Rotācijas ātruma sensoram ir īss darbmūžs. | 5HP24; 4HP24 |
Sabrūk riteņa rumbas gultnis. | 5HP24 |
Pārkaršanas dēļ pārdeg mehatronikas bloks. | 6HP26; 6HP19; 8HP90; 8HP55; 6HP32 |
Netīrumu dēļ tiek bojāta hidrobloka atdalītāja plāksne. | 6HP19 |
Transmisijas mehāniskie elementi priekšlaicīgi nodilst noplūžu un zemā eļļas spiediena dēļ. | 6HP32; 6HP19; 8HP90; 8HP45 |
Plastmasas kartera vāks deformējas. | 6HP26 |
Ātri sabrūk alumīnija planetārais reduktors. | 8HP45 |
Eļļa noplūst no vadības bloka uzmavas. | 8HP55; 8HP45 |
Patvaļīgi ieslēdzas neitrālais pārnesums. | 9HP48; 9HP28 |
Komentēt