4×4 Allgrip: definīcija, funkcijas un darbības princips

4×4 Allgrip : definīcija, funkcijas un darbības princips

4×4 Allgrip ir inteliģenta pilnpiedziņas sistēma, kas aprīkota ar Suzuki automašīnām. Pirmo reizi tā parādījās 1988. gadā Vitara modelī. Sistēma kontrolē dzinēju, transmisiju un ESP. Tā ļauj izvēlēties optimālu braukšanas režīmu jebkuriem ceļa un laika apstākļiem. Tā arī uzlabo degvielas patēriņa efektivitāti un samazina kaitīgās vides emisijas.

4×4 Allgrip veidi, un kā tie darbojas

Auto (pilna laika): to izmanto Swift un Ignis modeļos. Griezes momenta sadalīšanai centrālā diferenciāļa vietā tiek izmantots daudzdisku hidrauliskais sajūgs ar silikona eļļu. Ja uz dažādām asīm ir atšķirīgs riteņu ātrums, smērviela uzsilst un izplešas. Pēc tam aizmugurējai asij tiek piegādāts papildu griezes moments, lai novērstu priekšējās ass slīdēšanu.

Select (pēc nepieciešamības): tā tiek uzstādīta Vitara un SX4 modeļos. 4×4 Allgrip sistēma izmanto datus par ceļa seguma stāvokli, droseļvārsta stāvokli un stūres pagriešanas leņķi. Tas ļauj pārdalīt spēku uz aizmugurējo asi pat pirms priekšējā ass sāk slīdēt. Tai ir 4 braukšanas režīmi: 

  • Auto režīms piedāvā efektīvu degvielas patēriņu. Pēc noklusējuma automašīna ir priekšējās piedziņās. Tomēr, ja automašīna konstatē, ka priekšējie riteņi slīd, automātiski tiek ieslēgta visu riteņu piedziņa.
  • Sport režīms uzlabo manevrējamību, vajadzības gadījumā pārdalot griezes momentu uz aizmugurējo asi. Turklāt, nospiežot gāzes pedāli, dzinējs reaģē ātrāk.
  • Snow režīms nodrošina drošu braukšanu un stabilu ceļa turēšanu uz slideniem un sniegotiem ceļiem. Pamatojoties uz stūres pagrieziena leņķi un gāzes pedāļa stāvokli, tas sadala spēku uz visiem četriem riteņiem.
  • Lock režīms uzlabo transportlīdzekļa bezceļu caurgājību. Tas vienādās attiecībās sadala dzinēja griezes momentu starp abām asīm.

Vēlamo 4×4 Allgrip režīmu var izvēlēties, izmantojot slēdzi, kas uzstādīts uz viduskonsoles.

Pro (nepilna laika): tas ir paredzēts braukšanai pa nelīdzenu reljefu. Tas tiek uzstādīts Jimny apvidus automašīnās. Starp kardānvārpstām tiek uzstādīta sadales kārba. Sarežģītos ceļa apstākļos tā nodrošina zemu pārnesumskaitli, savukārt normālos apstākļos — augstu pārnesumskaitli. Vajadzības gadījumā asis var stingri sajūgt, un griezes moments tiek sadalīts vienādās attiecībās.

    Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

    Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.