
All-Trac ir pilna laika pilnpiedziņas sistēma, kas tika uzstādīta dažās Toyota automašīnās laikā no 1988. līdz 2000. gadam. 1986. gadā to izstrādāja japāņu autoražotājs Toyota Motor Corporation un sākotnēji tās nosaukums bija GT-Four. Tajā laikā to uzskatīja par revolucionāru, jo tajā bija bloķējams centrālais diferenciālis. Pirms tam vieglajās automašīnās tas gandrīz nebija sastopams.
All-Trac konstrukcija, un kā tas darbojas
Pirmajās sistēmas modifikācijās transmisijas izejas griezes moments tika virzīts uz centrālo diferenciāli, kas tika integrēts priekšējā diferenciālī. Pēc tam jauda tika vienādās attiecībās sadalīta starp asīm. Rezultātā tika uzlabota riteņu saķere ar visām virsmām. Pastāvēja arī iespēja manuāli bloķēt sadales kārbu, izmantojot pogu „Center Diff. Lock“, kas atrodas salonā. Pēc tam, kad tā tika nospiesta, asis tika stingri sajūgtas viena ar otru, un priekšējā un aizmugurējā diferenciāļa kardānvārpstas rotēja vienādā ātrumā.
Vēlāk centrālo diferenciāli nomainīja viskozais sajūgs.
Komentēt