Allshift ir automatizēta manuālā transmisija, kas tiek uzstādīta dažās Mitsubishi automašīnās. Tā var darboties gan automātiskajā, gan manuālajā režīmā. Tā debitēja 2004. gadā 6. paaudzes Mitsubishi Colt automašīnās.
Kā darbojas Allshift
Allshift transmisijas pamatā ir manuālā pārnesumkārba, kurai pievienoti elektromehāniskie aktuatori. Tie nodrošina automātisku sajūga mezgla un pārnesumu izvēles mehānisma darbību. Aktuatorus ar specializētu programmaparatūru kontrolē elektroniskais vadības bloks. Lai pārslēgtos uz leju, autovadītājs pārbīda pārnesumu pārslēdzējsviru pozīcijā „–”, savukārt, lai pārslēgtos uz augšu – pozīcijā „+”. Lai pārslēgtos uz automātisko režīmu, autovadītājs pārvieto sviru pozīcijā, kas apzīmēta ar „A”.
Allshift transmisiju tehniskie raksturlielumi
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Spēka pārvada izkārtojums | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
452 AMT; 453 AMT | Getrag | 6 | Priekšējā, pielnpiedziņa | 1,3; 1,5 | Mitsubishi Colt |
Biežāk sastopamie Allshift transmisiju darbības traucējumi
- Programmatūras kļūdu dēļ pārnesu pārslēgšana notiek ar rāvieniem un vibrāciju. Dažreiz nevar ieslēgt atpakaļgaitu.
- Priekšlaicīgi sabojājas sajūga aktuators.
- Ātri nolietojas pārnesumkārbas apvalks.
- Apvalkā notikušas eļļas noplūdes dēļ, piemēram, pēc ceļu satiksmes negadījuma, nolietojas aktuatora dzinēja sukas.
Komentēt