Q-Tronic ir automātiskā pārnesumkārba ar manuālo pārnesumu pārslēgšanas režīmu, kas tiek uzstādīta Alfa Romeo automašīnās. Tās debija notika 2005. gadā. Tās pamatā ir populārā Aisin TF-80SC – klasiskā automātiskā pārnesumkārba ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem. Manuālā vadība ir iespējama, pateicoties speciālai programmaparatūrai. Tas ļauj autovadītājam manuāli kontrolēt dzinēja griezes momentu, uzlabojot transportlīdzekļa dinamiku un bezceļu caurgājību.
Kā darbojas Q-Tronic
Normālos apstākļos Q-Tronic darbojas kā parastā automātiskā pārnesumkārba: pārnesumi tiek pārslēgti uz vadības bloka komandu pamata. Pastāv arī sporta un ziemas režīmu aktivizācijas iespēja.
Autovadītājam iebīdot sviru speciālā gropē, pašlaik aktīvais pārnesums paliek ieslēgts, līdz autovadītājs pārslēdzas uz augšu vai uz leju, pārvietojot sviru pozīcijā „+” vai „–”.
Q-Tronic transmisiju tehniskie raksturlielumi
Pārnesumkārbas kods | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Spēka piedziņas izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
TF-80SC | 6 | 2,5 | 450 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2005 | Alfa Romeo 159; Alfa Romeo Spider; Alfa Romeo Brera |
Raksturīgi Q-Tronic darbības traucējumi
- Sabojājas hidrauliskais hidrobloks, izraisot rāvienus un vibrācijas pārnesumu pārslēgšanas laikā.
- Hidrotransformatora frikcijas disku nodiluma dēļ transmisija sāk slīdēt un vibrēt.
- Bremžu lentes nodilst, kā rezultātā jūtami stipri triecieni pa automašīnas virsbūvi pārnesumkārbas atrašanās vietā.
Komentēt