Driver Shift Control (DSC) ir Pontiac, Chevrolet, Cadillac un Buick automašīnu automātisko transmisiju manuālās pārslēgšanas funkcija. Tā nodrošina maksimālu braukšanas vienmērīgumu un palīdz ietaupīt degvielu. Šī sistēma pieļauj bremzēšanu ar dzinēju un uzlabo transportlīdzekļa dinamiku un manevrēšanas spējas.
Kā tas darbojas
Driver Shift Control (DSC) funkcija ir atrodama klasiskajās automātiskajās pārnesumkārbās ar hidrotransformatoru, planetāriem reduktoriem un elektronisko vadību. Manuāla vadība ir iespējama, pateicoties specializētai programmaparatūrai. Autovadītājs pārslēdz pārnesumu, izmantojot pārnesumu pārslēdzējsviru. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, autovadītājs pabīda sviru no pozīcijas „D” pa labi (automašīnām ar stūri kreisajā pusē) vai pa kreisi (automašīnām ar stūri labajā pusē) un pēc tam pārvieto to „+” vai „–” pozīcijā, lai pārslēgtu pārnesumu uz augšu vai uz leju.
Populāras transmisijas ar Driver Shift Control (DSC) funkciju
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Spēka pārvada izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
4T65E | GM | 4 | 380 | 3,8 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 1996 | Pontiac Grand Prix; Chevrolet Impala; Pontiac Montana; Buick LeSabre; Pontiac Aztek; Buick Rendezvous; Chevrolet Malibu; Pontiac Bonneville |
4L65E | GM | 4 | 515 | 6,2 | Aizmugurējā | 2001 | Chevrolet Silverado; Pontiac GTO; Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette |
5L50E | GM | 5 | 450 | 4,6 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2000 | Cadillac STS; Pontiac Solstice; Buick Park Avenue; Cadillac SRX; Cadillac XLR |
5L40E | GM | 5 | 360 | 3,6 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 1999 | Pontiac Solstice; Cadillac SRX; Cadillac CTS; Cadillac STS |
6L80 | GM | 6 | 800 | 6,2 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2006 | Cadillac Escalade; Chevrolet Corvette; Pontiac G8; Cadillac XLR |
8L90 | GM | 8 | 1000 | 6,2 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2015 | Cadillac Escalade; Cadillac CT6; Chevrolet Silverado; Cadillac CTS-V; Chevrolet Corvette; Chevrolet Camaro; Cadillac ATS-V |
Biežāk sastopamie ar Driver Shift Control (DSC) aprīkoto transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Hidrotransformatora frikcijas diskiem ir īss kalpošanas laiks. | 4L65E |
Piesārņotas eļļas dēļ aizsērē hidrobloka kanāli un solenoīdi. | 4Т65Е; 8L90; 5L50E; 6L80; 5L40E; 4L65E |
Priekšlaicīgi nolietojas sajūga paka. | 4L65E; 4Т65Е |
Biežas ātrgaitas braukšanas dēļ transmisijas bremzes lente izstaipās. | 4L65E |
Laika gaitā nolietojas hidrobloka atdalītāja plāksne. | 4L65E |
Bieži sabojājas transmisijas eļļas sūknis. Pie augstiem apgriezieniem tas mēdz ieķīlēties. | 5L40E; 5L50E; 6L80; 4L65E |
Gultņi ir pakļauti bojājumiem. | 4Т65Е |
Pārkaršanas dēļ apkūst gumijas profila virzuļi. | 5L40E |
Nepietiekama eļļas spiediena gadījumā sajūga paka sāk ātri pārdegt. | 5L50E |
Ātri salūst hidrotransformatora rumba un bukses. | 6L80 |
Blīvgredzenu slīdēšanas dēļ sāk parādīties transmisijas eļļas sūkņa noplūdes. | 6L80 |
Komentēt