iTEQ (DDi iTEQ) ir dīzeļdzinēju sērija, ko ražo Isuzu Motors. Pirmais šīs sērijas dzinējs tika ieviests 2004. gadā. Tie tika uzstādīti D-Max pikapos, kā arī rāmja konstrukcijas apvidus automašīnās MU-7 un MU-X. Transportlīdzekļi tika aprīkoti ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu.
ITEQ dzinēju iezīmes
iTEQ ir vienrindas četru cilindru dzinēji ar 16 vārstiem. Visiem tiem ir parastā vai dubultā turbopūte ar starpdzesētāju. Dažas modifikācijas ir aprīkotas ar maināmas ģeometrijas turbokompresoru. Cilindru bloks ir izgatavots no čuguna, savukārt cilindru bloka galva ir izgatavota no īpaša alumīnija sakausējuma, kuru patentējis Isuzu Motors. Gāzu sadales mehānismā parasti tiek izmantota tērauda ķēde. Degvielas sprauslu plunžeru pāris ir pārklāts ar ebonītu, kas garantē ilgāku mezgla kalpošanas laiku, pat ja tiek izmantota nekvalitatīva degviela — tā ir Isuzu zīmola dzinēju sprauslu iezīme.
Populāri iTEQ dzinēji
Sērija | Dzinēja darba tilpums, l | Modifikācijas kods | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (for Europe only) |
Biežāk sastopamie iTEQ dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Uz EGR vārsta uzkrājas oglekļa nogulsnes, kas izraisa tā ieķīlēšanos. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Laika gaitā mainās vārstu atstarpes. Hidrauliskas pašregulācijas neesamības dēļ ir nepieciešama manuāla to regulēšana. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs aizsērē pat pēc salīdzinoši neliela nobraukuma. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Komentēt