iTEQ (DDi iTEQ) dzinēji: darbības īpatnības

iTEQ (DDi iTEQ) dzinēji: darbības īpatnības

iTEQ (DDi iTEQ) ir dīzeļdzinēju sērija, ko ražo Isuzu Motors. Pirmais šīs sērijas dzinējs tika ieviests 2004. gadā. Tie tika uzstādīti D-Max pikapos, kā arī rāmja konstrukcijas apvidus automašīnās MU-7 un MU-X. Transportlīdzekļi tika aprīkoti ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu.

ITEQ dzinēju iezīmes

iTEQ ir vienrindas četru cilindru dzinēji ar 16 vārstiem. Visiem tiem ir parastā vai dubultā turbopūte ar starpdzesētāju. Dažas modifikācijas ir aprīkotas ar maināmas ģeometrijas turbokompresoru. Cilindru bloks ir izgatavots no čuguna, savukārt cilindru bloka galva ir izgatavota no īpaša alumīnija sakausējuma, kuru patentējis Isuzu Motors. Gāzu sadales mehānismā parasti tiek izmantota tērauda ķēde. Degvielas sprauslu plunžeru pāris ir pārklāts ar ebonītu, kas garantē ilgāku mezgla kalpošanas laiku, pat ja tiek izmantota nekvalitatīva degviela — tā ir Isuzu zīmola dzinēju sprauslu iezīme.

Populāri iTEQ dzinēji

Sērija Dzinēja darba tilpums, l Modifikācijas kods Maks. jauda, ZS Maks. griezes moments, N·m Ražošanas sākuma gads Modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju
4JJ1 3.0 TC 177 430 2004 Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado
3.0 TCX 163
177
360
380
2006
2011
Isuzu D-Max, MU-X
4JK1 2.5 TC 116 280 2005 Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado
2.5 TCX 136 325 2005 Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado
2.5 1E5-TC 160 400 2012 Isuzu D-Max (for Europe only)

Biežāk sastopamie iTEQ dzinēju darbības traucējumi

Darbības traucējumi Dzinēji
Uz EGR vārsta uzkrājas oglekļa nogulsnes, kas izraisa tā ieķīlēšanos.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Laika gaitā mainās vārstu atstarpes. Hidrauliskas pašregulācijas neesamības dēļ ir nepieciešama manuāla to regulēšana.4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs aizsērē pat pēc salīdzinoši neliela nobraukuma. 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX