DI-D dzinēji: darbības īpatnības

DI-D dzinēji: darbības īpatnības

DI-D dzinēji ir turbopūtes dīzeļdzinēji, kas aprīkoti ar tiešas degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Tie tiek uzstādīti Mitsubishi automašīnās. Pirmoreiz tie tika prezentēti 1999. gadā Mitsubishi Pajero trešās paaudzes apvidus automašīnās. Mūsdienās šie dzinēji tiek plaši izmantoti.

DI-D dzinēju iezīmes 

DI-D dzinējiem ir vienrindas četru cilindru izkārtojums. Tiem ir čuguna vai alumīnija cilindru bloks. Cilindru bloka galva vienmēr tiek izgatavota no alumīnija. Atkarībā no modifikācijas gāzu sadales mehānismā tiek izmantota ķēde vai siksna. 2000. gada sākumā ražoto dzinēju degvielas iesmidzināšanai tika izmantots sadalītājsūknis. Vēlāk to nomainīja efektīvāka un degvielu taupošā Common Rail sistēma.

Populāri DI-D dzinēji

Dzinēja kods Dzinēja darba tilpums, l Vārstu skaits Maks. jauda, ZS Maks. griezes moments, N·m Ražošanas sākuma gads Mitsubishi modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju
4D56 2.5 8 114 247 2004 L200 IV; Pajero Sport II
16 136 320
16 178 350–400
4М41 3.2 16 165 351 1999 Pajero II, III, IV; L200 IV
16 175–200 382–441
4N13 1.8 16 150 300 2010 Lancer VIII; ASX
4N14 2.2 16 150–177 360–380 2010 ASX; Outlander II and III; Delica D5
4N15 2.4 16 154–181 380–430 2015 Pajero Sport II; L200 V
F9Q 1.9 8 80–120 180–270 2000 Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A
8 110–130 260–300 2005
8 130 300 2008

Biežāk sastopamie DI-D dzinēju darbības traucējumi

Darbības traucējumi Dzinēji
Dzinēja blīves un starplikas bieži zaudē hermētiskumu.4D56.
Degvielas sprauslas ātri saplīst, it īpaši, ja tiek izmantota nekvalitatīva degviela.4D56; 4N15; 4N14.
Kloķvārpstas skriemeļa kalpošanas laiks ir īss.4D56. 
Balansiervārpstas siksna ātri saplīst.4D56. 
Cilindru bloka galva bieži saplaisā pat pēc salīdzinoši neliela nobraukuma.4D56. 
Virzuļi sabojājas pārāk augstas temperatūras dēļ.4М41. 
Augstspiediena degvielas sūknim ir īss kalpošanas laiks.4М41. 
Kloķvārpstas skriemelis ir pakļauts priekšlaicīgam nodilumam.4М41.
Uz EGR vārsta ātri veidojas piededži.4М41; 4N15; 4N14.
Piededžu veidošanās dēļ ieķīlējas ieplūdes kolektora aizvari.4N14; 4N15.
Kloķvārpstas gultņi var griezties pat pēc salīdzinoši neliela nobraukumu eļļas sūkņa nolietošanās un eļļošanas sistēmas spiediena samazināšanās dēļ.F9Q. 
Diezgan bieži sabojājas zema spiediena degvielas sūknis.F9Q. 
Degvielas spiediena regulēšanas vārsta aizsērēšana izraisa dzinēja darbības traucējumus.F9Q.