DI-D dzinēji ir turbopūtes dīzeļdzinēji, kas aprīkoti ar tiešas degvielas iesmidzināšanas sistēmu. Tie tiek uzstādīti Mitsubishi automašīnās. Pirmoreiz tie tika prezentēti 1999. gadā Mitsubishi Pajero trešās paaudzes apvidus automašīnās. Mūsdienās šie dzinēji tiek plaši izmantoti.
DI-D dzinēju iezīmes
DI-D dzinējiem ir vienrindas četru cilindru izkārtojums. Tiem ir čuguna vai alumīnija cilindru bloks. Cilindru bloka galva vienmēr tiek izgatavota no alumīnija. Atkarībā no modifikācijas gāzu sadales mehānismā tiek izmantota ķēde vai siksna. 2000. gada sākumā ražoto dzinēju degvielas iesmidzināšanai tika izmantots sadalītājsūknis. Vēlāk to nomainīja efektīvāka un degvielu taupošā Common Rail sistēma.
Populāri DI-D dzinēji
Dzinēja kods | Dzinēja darba tilpums, l | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Mitsubishi modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
4D56 | 2.5 | 8 | 114 | 247 | 2004 | L200 IV; Pajero Sport II |
16 | 136 | 320 | ||||
16 | 178 | 350–400 | ||||
4М41 | 3.2 | 16 | 165 | 351 | 1999 | Pajero II, III, IV; L200 IV |
16 | 175–200 | 382–441 | ||||
4N13 | 1.8 | 16 | 150 | 300 | 2010 | Lancer VIII; ASX |
4N14 | 2.2 | 16 | 150–177 | 360–380 | 2010 | ASX; Outlander II and III; Delica D5 |
4N15 | 2.4 | 16 | 154–181 | 380–430 | 2015 | Pajero Sport II; L200 V |
F9Q | 1.9 | 8 | 80–120 | 180–270 | 2000 | Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A |
8 | 110–130 | 260–300 | 2005 | |||
8 | 130 | 300 | 2008 |
Biežāk sastopamie DI-D dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Dzinēja blīves un starplikas bieži zaudē hermētiskumu. | 4D56. |
Degvielas sprauslas ātri saplīst, it īpaši, ja tiek izmantota nekvalitatīva degviela. | 4D56; 4N15; 4N14. |
Kloķvārpstas skriemeļa kalpošanas laiks ir īss. | 4D56. |
Balansiervārpstas siksna ātri saplīst. | 4D56. |
Cilindru bloka galva bieži saplaisā pat pēc salīdzinoši neliela nobraukuma. | 4D56. |
Virzuļi sabojājas pārāk augstas temperatūras dēļ. | 4М41. |
Augstspiediena degvielas sūknim ir īss kalpošanas laiks. | 4М41. |
Kloķvārpstas skriemelis ir pakļauts priekšlaicīgam nodilumam. | 4М41. |
Uz EGR vārsta ātri veidojas piededži. | 4М41; 4N15; 4N14. |
Piededžu veidošanās dēļ ieķīlējas ieplūdes kolektora aizvari. | 4N14; 4N15. |
Kloķvārpstas gultņi var griezties pat pēc salīdzinoši neliela nobraukumu eļļas sūkņa nolietošanās un eļļošanas sistēmas spiediena samazināšanās dēļ. | F9Q. |
Diezgan bieži sabojājas zema spiediena degvielas sūknis. | F9Q. |
Degvielas spiediena regulēšanas vārsta aizsērēšana izraisa dzinēja darbības traucējumus. | F9Q. |
Komentēt