TDCi – Ford dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu

TDCi – Ford dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu

TDCi ir turbopūtes dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti Ford automašīnās. Tie tika ieviesti 2000. gadā. Dažus no šiem dzinējiem ražo pati Ford Motor Company, savukārt citus ražo Groupe PSA (tagad — Stellantis).

TDCi dzinēju iezīmes

Visiem TDCi dzinējiem ir 4 cilindri un 8 vai 16 vārsti. Atkarībā no modifikācijas cilindru bloks ir izgatavots no alumīnija vai čuguna. Arī cilindru bloka galva var tikt izgatavota no alumīnija vai čuguna. Dzinējs ir aprīkots ar turbokompresoru, bieži ar maināmu ģeometriju. Parasti gāzu sadales mehānismā tiek izmantota siksna, taču ir pieejamas modifikācijas ar ķēdi vai siksnas un ķēdes kombināciju.

Populāri TDCi dzinēji

Modifikācijas nosaukumsKodsDzinēja darba tilpums, lVārstu skaitsMaks. jauda, ZSMaks. griezes moments, N·mRažošanas sākuma gadsAutomašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju
Duratorq DLD-414F6JA1,48681602002Fusion; Fiesta Mk5. 
Duratorq DLD-415UGJC1,58751852012B-Max; Fiesta Mk5.
DLD-416GPDA, GPDC1,616902152005Focus Mk1; C-Max. 
DLD-416G8DA; G8DB1,6161092402003Focus C-Max; Focus Mk2.
Duratorq DLD-418HCPA1,88902272002Focus C-Max; Transit Connect Mk1.
DLD-418FFDA1,881002402002Focus Mk1.
DLD-418KKDA; KKDB1,881152802004C-Max; Focus Mk1.
DLD-418QYWA1,881253202006Galaxy Mk2; S-MAX Mk1.
Duratorq DWQXWA2,0161403202006S-MAX Mk1; Galaxy Mk2.
Duratorq DWTXDA2,0161633402010Kuga Mk1.
Duratorq DWQ4BA2,2161754002008Mondeo Mk4.
Duratorq DWKNWA2,2162004202010Galaxy Mk2; C-Max.
TDCi DuratorqFMBA2,0161303302002Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqQJBB2,2161553602004Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqJXFA2,4161153102006Transit Mk6.

Biežāk sastopamie TDCi dzinēju darbības traucējumi

Darbības traucējumi Dzinēji
Diezgan ātri sabojājas degvielas sprauslas.F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA.
Pārmērīgas sprauslu uzpildes dēļ rodas augsts dzinēja virzuļu termiskā bojājumu risks.FFDA; KKDA; KKDB; HCPA.
Cilindra-virzuļa mezgla nodilums palielina motoreļļas patēriņu.F6JA.
Turbokompresors ātri nolietojas.GPDA; GPDC; F6JA.
Priekšējam dzinēja balstam ir īss kalpošanas laiks.F6JA.
Uz EGR vārsta ātri veidojas piededži.TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC.
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs aizsērē jau pēc salīdzinoši neliela nobraukuma.UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA.
Degvielas sistēmas elementi ātri nolietojas.G8DA; UGJC; G8DB.
Sadales vārpstas priekšlaicīgi nolietojas, un to gāzes sadales ķēde izstaipās.GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. 
Regulāri pārdeg paplāksnes zem degvielas sprauslām.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Dzinējā ātri veidojas oglekļa nogulsnes.GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Pēc kāda laika rodas hidraulisko balstu noplūdes.GPDA; GPDC; G8DB; G8DA.
Priekšlaicīgi sabojājas kloķvārpstas demfera skriemelis un kloķvārpstas stāvokļa devējs.HCPA; KKDA; QYWA; FFDA.
Degvielas sistēmas elementos mēdz veidoties gaisa korķi.QYWA.
Ātri var rasties hidraulisko bīdītāju atteice, kā rezultātā parādās klaudzoņa.QXWA; TXDA.
Vibrācijas izraisa elektrisko vadu bojājumus un elektroniskā vadības bloka darbības traucējumus.QXWA; TXDA.
Degvielas piemaisījumi rada degvielas sūkņa vārpstas bojājumus.JXFA; FMBA.
Klaņu augšējā galva tiek iznīcināta.FMBA; JXFA; QJBB.