TDCi ir turbopūtes dīzeļdzinēji ar Common Rail degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas tiek uzstādīti Ford automašīnās. Tie tika ieviesti 2000. gadā. Dažus no šiem dzinējiem ražo pati Ford Motor Company, savukārt citus ražo Groupe PSA (tagad — Stellantis).
TDCi dzinēju iezīmes
Visiem TDCi dzinējiem ir 4 cilindri un 8 vai 16 vārsti. Atkarībā no modifikācijas cilindru bloks ir izgatavots no alumīnija vai čuguna. Arī cilindru bloka galva var tikt izgatavota no alumīnija vai čuguna. Dzinējs ir aprīkots ar turbokompresoru, bieži ar maināmu ģeometriju. Parasti gāzu sadales mehānismā tiek izmantota siksna, taču ir pieejamas modifikācijas ar ķēdi vai siksnas un ķēdes kombināciju.
Populāri TDCi dzinēji
Modifikācijas nosaukums | Kods | Dzinēja darba tilpums, l | Vārstu skaits | Maks. jauda, ZS | Maks. griezes moments, N·m | Ražošanas sākuma gads | Automašīnu modeļi, kas aprīkoti ar šī veida dzinēju |
Duratorq DLD-414 | F6JA | 1,4 | 8 | 68 | 160 | 2002 | Fusion; Fiesta Mk5. |
Duratorq DLD-415 | UGJC | 1,5 | 8 | 75 | 185 | 2012 | B-Max; Fiesta Mk5. |
DLD-416 | GPDA, GPDC | 1,6 | 16 | 90 | 215 | 2005 | Focus Mk1; C-Max. |
DLD-416 | G8DA; G8DB | 1,6 | 16 | 109 | 240 | 2003 | Focus C-Max; Focus Mk2. |
Duratorq DLD-418 | HCPA | 1,8 | 8 | 90 | 227 | 2002 | Focus C-Max; Transit Connect Mk1. |
DLD-418 | FFDA | 1,8 | 8 | 100 | 240 | 2002 | Focus Mk1. |
DLD-418 | KKDA; KKDB | 1,8 | 8 | 115 | 280 | 2004 | C-Max; Focus Mk1. |
DLD-418 | QYWA | 1,8 | 8 | 125 | 320 | 2006 | Galaxy Mk2; S-MAX Mk1. |
Duratorq DW | QXWA | 2,0 | 16 | 140 | 320 | 2006 | S-MAX Mk1; Galaxy Mk2. |
Duratorq DW | TXDA | 2,0 | 16 | 163 | 340 | 2010 | Kuga Mk1. |
Duratorq DW | Q4BA | 2,2 | 16 | 175 | 400 | 2008 | Mondeo Mk4. |
Duratorq DW | KNWA | 2,2 | 16 | 200 | 420 | 2010 | Galaxy Mk2; C-Max. |
TDCi Duratorq | FMBA | 2,0 | 16 | 130 | 330 | 2002 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | QJBB | 2,2 | 16 | 155 | 360 | 2004 | Mondeo Mk3. |
TDCi Duratorq | JXFA | 2,4 | 16 | 115 | 310 | 2006 | Transit Mk6. |
Biežāk sastopamie TDCi dzinēju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Dzinēji |
Diezgan ātri sabojājas degvielas sprauslas. | F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA. |
Pārmērīgas sprauslu uzpildes dēļ rodas augsts dzinēja virzuļu termiskā bojājumu risks. | FFDA; KKDA; KKDB; HCPA. |
Cilindra-virzuļa mezgla nodilums palielina motoreļļas patēriņu. | F6JA. |
Turbokompresors ātri nolietojas. | GPDA; GPDC; F6JA. |
Priekšējam dzinēja balstam ir īss kalpošanas laiks. | F6JA. |
Uz EGR vārsta ātri veidojas piededži. | TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC. |
Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs aizsērē jau pēc salīdzinoši neliela nobraukuma. | UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA. |
Degvielas sistēmas elementi ātri nolietojas. | G8DA; UGJC; G8DB. |
Sadales vārpstas priekšlaicīgi nolietojas, un to gāzes sadales ķēde izstaipās. | GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. |
Regulāri pārdeg paplāksnes zem degvielas sprauslām. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Dzinējā ātri veidojas oglekļa nogulsnes. | GPDA; G8DA; G8DB; GPDC. |
Pēc kāda laika rodas hidraulisko balstu noplūdes. | GPDA; GPDC; G8DB; G8DA. |
Priekšlaicīgi sabojājas kloķvārpstas demfera skriemelis un kloķvārpstas stāvokļa devējs. | HCPA; KKDA; QYWA; FFDA. |
Degvielas sistēmas elementos mēdz veidoties gaisa korķi. | QYWA. |
Ātri var rasties hidraulisko bīdītāju atteice, kā rezultātā parādās klaudzoņa. | QXWA; TXDA. |
Vibrācijas izraisa elektrisko vadu bojājumus un elektroniskā vadības bloka darbības traucējumus. | QXWA; TXDA. |
Degvielas piemaisījumi rada degvielas sūkņa vārpstas bojājumus. | JXFA; FMBA. |
Klaņu augšējā galva tiek iznīcināta. | FMBA; JXFA; QJBB. |
Komentēt