SensoDrive transmisija: būtiska informācija, veidi, īpašības un tehniskie parametri

SensoDrive transmisija: būtiska informācija, veidi, īpašības un tehniskie parametri

SensoDrive ir 5 pakāpju automatizēta manuālā transmisija, kas tika uzstādīta dažos Citroën un Peugeot modeļos no 2002. līdz 2009. gadam. Tā apvieno automātiskās un manuālās pārnesumkārbas funkcijas. Normālos apstākļos pārnesumskaitlis mainās automātiski atkarībā no ceļa apstākļiem. Iespēja pārslēgties uz manuālo režīmu ļauj autovadītājam noteiktās braukšanas situācijās labāk kontrolēt dzinēja griezes momentu.

Kā darbojas SensoDrive

SensoDrive pamatā ir parastā manuālā pārnesumkārba ar divām vārpstām, uz kurām ir uzstādīti pārnesumi. Sajūga un pārnesumu pārslēgšanas mehānismus elektroniski pārvalda vadības bloks. Pēc šīs ierīces signāla viens aktuators atvieno sajūgu, savukārt otrs pārvieto sinhronizatoru, lai ieslēgtu atbilstošo pārnesumu. Manuālajā režīmā informācija par autovadītāja izvēlēto pārnesumu tiek piegādāta vadības blokam, kurš pēc tam nosūta atbilstošu signālu aktuatoriem. Lai pārslēgtu pārnesumu, autovadītājs pārvieto pārnesumu pāslēdzējsviru uz centrālās konsoles pozīcijā „+” vai „–” vai izmanto zemstūres lāpstiņas.

SensoDrive transmisiju tehniskie raksturlielumi

Pārnesumkārbas kodsRažotājsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N·mSpēka pārvada izkārtojumsModeļi, kas ar to aprīkoti
MAPPSA Peugeot Citroën1,6150PriekšējāCitroën C3; Citroën C2; Citroën C4

Biežāk sastopamie SensoDrive transmisiju darbības traucējumi 

  • Aktuatori ātri sabojājas.
  • Sajūgam ir īss darbmūžs.
  • Dažreiz var rasties pārnesumkārbas vadības bloka darbības traucējumi.