HiVec H-matic ir adaptīva transmisija ar manuālas vadības funkciju, kas tiek uzstādīta daudzos Hyundai modeļos. Tās pamatā ir klasiskā automātiskā pārnesumkārba ar hidrotransformatoru un 4, 5 vai 6 pakāpēm. Adapcijas funkcija ļauj maksimāli pielāgot transmisijas darbību, kas uzlabo transportlīdzekļa dinamiku, nodrošina ātru pārnesumu pārslēgšanu, palielina braukšanas drošību un samazina degvielas patēriņu.
Darbības princips
Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, pārvietojiet pārnesumu pārslēdzējsviru īpašā gropē, kas var būt apzīmēta kā „Sports mode”. Pabīdiet sviru „+” virzienā, lai pārslēgtos uz augšu, vai „–”, lai pārslēgtos uz leju. Īsa dubulta pārslēdzējsviras kustība pozīcijā „–” ļauj autovadītājam izlaist vienu pārnesumu. Manuālā vadība padara automašīnu sportiskāku, uzlabo tās vadāmību un dinamiku, veicot noteiktus manevrus, un uzlabo sniegumu uz slidena ceļa.
Transmisijas kods | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Piedziņas veids | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju |
A4CF2 | 4 | 200 | 2,0 | Priekšējā | 2005 | Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB |
A5HF1 | 5 | 400 | 3,8 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2005 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ |
A5SR2 | 5 | 550 | 5,0 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2007 | Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM |
A6LF1 | 6 | 300 | 3,0 | Priekšējā | 2009 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM |
Bieži sastopamie HiVec H-matic transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Transmisija ir ļoti jutīga pret šķidruma piemaisījumiem. Hidrobloka kanāli ātri aizsērē, kas izraisa transmisijas darbības traucējumus. | A4CF1; A5SR2 |
Agresīvas braukšanas dēļ nolietojas hidrotransformatora frikcijas diski. | A5SR2; A6LF1 |
Ilgstošas riteņu buksēšanas dēļ diferenciāļa korpusa rievas var tikt norautas. | A6LF1 |
Plastmasas kartera vākam ir īss kalpošanas laiks. | A6LF1 |
Ja transmisija bieži pārkarst, ātruma devējs pārdeg. | A6LF1; A5HF1 |
Agresīvas braukšanas dēļ var notikt planetāro reduktoru atteice. | A5HF1 |
Transmisijas sūkņa blīvēm rodas noplūde. | A4CF1 |
Komentēt