INVECS I-III ir intelektuālā transmisijas vadības sistēma, ko Mitsubishi Motors izstrādājusi gan klasiskajām automātiskajām, gan CVT pārnesumkārbām. Tā var pielāgoties autovadītāja braukšanas stilam, kā arī ir aprīkota ar manuālu pārnesumu pārslēgšanu bez sajūga. Šī tehnoloģija pirmo reizi tika prezentēta 1992. gadā, un Mitsubishi Galant bija pirmā automašīna, kas aprīkota ar šo sistēmu. Mūsdienu modeļos šobrīd tiek uzstādītas trešās paaudzes INVECS transmisijas.
Kā darbojas INVECS I-III
Pirmās paaudzes INVECS bija sarežģīta sistēma, kas pielāgojās transmisijas, piedziņas, stūres vadības un balstiekārtas darbībai. Tas darbojās līdz ar parasto automātisko pārnesumkārbu, kas aprīkota ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem.
Arī otrajā paaudzē INVECS sistēma tika apvienota ar parasto automātisko pārnesumkārbu, taču ar ievērojami paplašinātām funkcijām, piemēram, iespēju pielāgoties individuālajiem braukšanas stiliem un manuālo režīmu ar secīgu pārnesumu pārslēgšanas stilu.
Šīs sistēmas trešā paaudze ir paredzēta darbam ar bezpakāpju pārnesumkārbu, kas ļauj ārkārtīgi vienmērīgi nomainīt pārnesumskaitli un efektīvi izmantot dzinēja jaudu. Sport Mode režīmā manuālai vadībai ir 6 nosacītie pārnesumi.
Pārnesumkārbas pārslēdzējsviru izmanto INVECS I-III transmisijas vadībai manuālajā režīmā; dažās automašīnās ir arī zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.
Populāras INVECS I-III transmisijas
INVECS paaudze | Debijas gads | Pārnesumkārbas kods | Transmisijas veids | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Spēka pārvada izkārtojums | Modeļi, kas ar to aprīkoti |
I | 1992 | F4A33 | Automātiskā ar hidrotransformatoru | 4 | 3.0 | Priekšējā | Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante |
W4A32 | Automātiskā ar hidrotransformatoru | 4 | 3.0 | Pilnpiedziņa | Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante | ||
II | 1994 | F4A42 | Automātiskā ar hidrotransformatoru | 4 | 2.8 | Priekšējā | Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer |
F5A5 | Automātiskā ar hidrotransformatoru | 5 | 3.8 | Priekšējā, pilnpiedziņa | Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse | ||
III | 2000 | W1CJA (JF011E) | CVT | – | 2.5 | Pilnpiedziņa | Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander |
Biežāk sastopamie INVECS I-III transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Hidrotransformatora elementu nodiluma dēļ tiek bojātas bukses un blīves, izraisot noplūdes. | F4A33; W4A32 |
Pārkaršanas dēļ pārdeg frikcijas diski, kas rada pārnesumu pārslēgšanas problēmas. | F4A33; W4A32 |
Solenoīdu kontakti kļūst netīri. | F4A33; F4A42; W4A32 |
Eļļošanas materiāla līmenis krītas, izraisot transmisijas eļļas sūkņa atteici. | F4A42 |
Sabojājas transmisijas eļļas sūkņa plūsmas regulēšanas vārsts. | W1CJA (JF011E) |
Nolietojas dzenošās un dzenamās vārpstas gultņi. | W1CJA (JF011E) |
Komentēt