Twin Clutch SST transmisija: būtiska informācija, veidi, īpašības un tehniskie parametri

Twin Clutch SST transmisija: būtiska informācija, veidi, īpašības un tehniskie parametri

Twin Clutch SST, kas pazīstama arī kā Twin Clutch Sport Shift Transmission, ir 6 pakāpju automatizēta manuālā transmisija ar diviem sajūgiem un manuālu vadības režīmu. Tā tiek uzstādīta Mitsubishi automašīnās un dažos franču PSA grupas modeļos. Šo pārnesumkārbu izstrādāja Mitsubishi Motors sadarbībā ar uzņēmumu Getrag (šobrīd pazīstams kā Magna PT). Tā debitēja 2008. gadā Lancer Evolution X automašīnā. Tai raksturīgi salīdzinoši tuvi pārnesumskaitļi, kas pozitīvi ietekmē transportlīdzekļu dinamiku un ir svarīgas augstas veiktspējas automašīnām.

Kā darbojas Twin Clutch SST

Twin Clutch SST ir balstīta uz diviem elektrohidrauliskiem sajūgiem, no kuriem katrs ir atbildīgs par vienu atsevišķu zobpārvadu. Kamēr ir ieslēgts viens pārnesums, otrais jau ir izvēlēts un ieslēdzas, tiklīdz tiek iedarbināts atbilstošais sajūgs. Pārnesumu pārslēgšana tiek veikta vienmērīgi, nepārtraucot griezes momenta plūsmu. Tas nodrošina izcilu dinamiku, samazina degvielas patēriņu un pieļauj sportiskāku braukšanas stilu.

Automātiskajā režīmā pārnesumkārbas vadības bloks izlemj, kurš pārnesums jāizvēlas atkarībā no nolasījumiem no dažādiem devējiem. Autovadītājs var izvēlēties braukšanas režīmu, tostarp Normal un Sport (dažās modifikācijās S-Sport). Ja nepieciešams, autovadītājs var pārslēgties uz manuālo vadību. Lai to izdarītu, jāpārvieto pārnesumkārbas pārslēdzējsviru no pozīcijas  „+” speciālā gropē un pēc tam pozīcijā „+” vai „–” vai jāizmanto zemstūres lāpstiņas.

Twin Clutch SST tehniskie raksturlielumi

Pārnesumkārbas kodsPārnesumu skaitsMaks. dzinēja darba tilpums, lMaks. dzinēja griezes moments, N·mSajūga veidsSpēka pārvada  izkārtojumsRažošanas sākuma gadsModeļi, kas ar to aprīkoti
SPS6 (6DCT470)62,2470SlapjaisPriekšējā, pilnpiedziņa2008Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer

Biežāk sastopamie darbības traucējumi

  • Demferis un atsperes var priekšlaicīgi sadalīties. Problēmu saasina agresīvs braukšanas stils.
  • Transmisija ir jutīga pret netīrumiem. Filtrs un šķidrums ir bieži jāmaina.
  • Hidrobloka kanāli un solenoīdi aizsērē ar frikcijas disku un demfera elementu nodiluma produktiem, kas izraisa transmisijas darbības traucējumus.
  • Transmisija mēdz pārkarst, tāpēc šķidruma dzesētājs regulāri jātīra.
  • Pārmērīga vibrācija var sabojāt hermētisko vāku, izraisot noplūdi pārnesumkārbas korpusā.