Sportronic ātrumu pārnesumkārba: atšķirības un tehniskie parametri

Sportronic ātrumu pārnesumkārba: atšķirības un tehniskie parametri

Sportronic ir termins ar vairākām nozīmēm. Tas attiecas uz Alfa Romeo un Mitsubishi transportlīdzekļu transmisijām. Alfa Romeo automašīnās Sportronic ir automātiskā pārnesumkārba ar manuālu pārslēgšanas režīmu. To izmanto kopš 90. gadu beigām. Tā apvieno manuālās un automātiskās pārnesumkārbas priekšrocības. Tai raksturīga degvielas patēriņa efektivitāte un nevainojama dinamika; tā nodrošina ērtu braukšanu, ļauj autovadītājam veikt sarežģītus manevrus un uzlabo transportlīdzekļa bezceļu caurgājību smagos apstākļos. Turklāt šī transmisija pielāgojas jūsu braukšanas stilam.

Mitsubishi automašīnās ar Sportronic nosaukumu apzīmē manuālās pārslēgšanās režīmu, kas pieejams bezpakāpju nepārtraukti mainīgās transmisijās (CVT) un ļauj autovadītājam kontrolēt pārnesumkārbu arī manuāli, lai maksimāli efektīvi izmantotu dzinēja griezes momentu.

Sportronic darbības princips

Alfa Romeo Sportronic transmisijas pamatā ir klasiskā automātiskā pārnesumkārba ar hidrotransformatoru un planetāriem reduktoriem. Manuālā vadība tiek veikta netieši, izmantojot elektronisku vadības bloku ar speciālu programmaparatūru. Informācija par autovadītāja izvēlēto pārnesumu tiek pārsūtīta kā elektriski signāli no dažādiem devējiem uz vadības bloku, pēc tam EVB nosūta komandu signālus izpildmehānismiem, kuri ieslēdz nepieciešamo pārnesumu. Darbojoties manuālajā režīmā, lai izvēlētos pārnesumu, autovadītājs izmanto pārnesumu pārslēdzējsviru.

Mitsubishi automašīnās manuālo vadību var veikt, izmantojot pārnesumu pārslēdzējsviru vai zemstūres pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas.

Populāras Sportronic transmisijas

Transmisijas kodsRažotājsPārnesumu skaitsTransmisijas veidsMaks. dzinēja griezes moments, N·mMaks. dzinēja darba tilpums, lPiedziņas veidsRažošanas sākuma gadsModeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju
4HP20ZF4Automātiskā ar hidrotransformatoru3303,5Priekšējā1995Alfa Romeo 166
AW55-50SNAisin5Automātiskā ar hidrotransformatoru3303,5Priekšējā2000Alfa Romeo 166
F1CJA/W1CJA (JF011 E)JatcoNepārtraukti mainīgā transmisija2502,5Priekšējā, četru riteņu2005Mitsubishi ASX GA; Mitsubishi Outlander GF; Mitsubishi Lancer CY; Mitsubishi Outlander CW

Bieži sastopamie Sportronic transmisiju darbības traucējumi

Darbības traucējumiTransmisijas
Frikcijas disku komplekta nodiluma dēļ hidrobloka kanāli aizsērē.AW55-50SN
Eļļas bada dēļ var ātri nodilt mehāniskie mezgli.AW55-50SN
Laika gaitā nolietojas hidrobloks un planetārā pārvada bukses.AW55-50SN
Hidrotransformatora frikcijas diska nodilumu dēļ vārpsta sāk vibrēt un rodas noplūdes.ZF 4HP20 
Sabojājas pārnesumkārbas eļļas sūkņa detaļas, tādas kā, piemēram, bukses un statora un piedziņas zobrata gultņi.ZF 4HP20 
Notiek solenoīdu un pārnesumu pārslēgšanas sensora atteice.ZF 4HP20 
Priekšlaicīgi nodilst dzenamās un dzītās vārpstas gultņi.F1CJA/W1CJA (JF011E) 
Izstaipās ķīļsiksnas variatora siksna.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Ja netiek ievēroti šķidruma maiņas intervāli, pārnesumkārbas eļļas sūkņa plūsmas regulēšanas vārsts aizsērē, un darbības laikā parādās rāvieni.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Bieži bojājas soļelektrodzinējs.F1CJA/W1CJA (JF011E)
Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.