Quattro: apraksts, funkcijas un darbības princips

Quattro: apraksts, funkcijas un darbības princips

Quattro ir pastāvīga pilnpiedziņas sistēma, kas tiek uzstādīta Audi automašīnās ar šķērsvirziena dzinēja izkārtojumu. Tas pirmo reizi parādījās 1980. gadā. Mūsdienās vairumā Audi modeļu tā tiek piedāvāta vai nu standarta komplektācijā vai kā papildu izvēle. Quattro ļauj uzlabot transportlīdzekļa bezceļa caurgājību nelīdzenā apvidū un uzlabot tā dinamiku. 

Kā darbojas Quattro

Galvenās šīs sistēmas komplektējošās daļas ir:

  • Pārnesumkārba: tā pielāgo dzinēja griezes momentu atbilstoši izvēlētajam braukšanas režīmam un pārvada griezes momentu uz citām transmisijas daļām.
  • Sadales kārba ar centrālo diferenciāli: tā sadala dzinēja griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi.
  • Galvenie pārvadi: tie palielina riteņiem nodoto griezes momentu.
  • Starpasu diferenciāļi: tie sadala griezes momentu starp kreiso un labo riteni.
  • Piedziņas vārpsta: tā savieno sadales kārbu un aizmugurējo galveno pārvadu.
  • Priekšējā piedziņas vārpsta: tā pārvada griezes momentu no sadales kārbas uz priekšējo galveno pārvadu.

Vairumā Audi modeļu kā centrālo diferenciāli izmanto Torsen vai vainagrata pašbloķējošu diferenciāli. Normālos braukšanas apstākļos dzinēja griezes moments tiek sadalīts starp priekšējo un aizmugurējo asi proporcijā 40:60. Ja ritenis sāk slīdēt, lielākā daļa griezes momenta tiek pārnesta uz asi, kurai ir labāka saķere. Griezes momenta attiecība starp priekšējo un aizmugurējo asi var būt, piemēram, 15:85, 20:80, 80:20, 70:30 vai 75:25.

Quattro iezīmes

Sistēmas paaudzes Diferenciāļa veids Izlaiduma gads Audi modeļi, kas aprīkoti ar šo sistēmu
Starpasu Aizmugurējās ass Priekšējās ass
I Vaļējs ar mehānisku bloķēšanu Vaļējs ar mehānisku bloķēšanu Vaļējs bez bloķēšanas 1981 Quattro 85; 80 B2; Coupé 81, 85
II

Simetrisks, pašbloķējošs Torsen Т-1

1988 100 C3 44, 44Q; 80 B4 8C2, 8C5; 90 B3 89, 89Q, 8A; S2 B4; A6 C4 4A5
III

Simetrisks, pašbloķējošs Torsen Т-1

1988 V8 441, 442, 4C2, 4C8
IV Vaļējs ar elektronisku bloķēšanu 1995 A4 B5 8D5; A6 C5 4B5; A8 D3 4E2, 4E8
V Asimetrisks, pašbloķējošs Torsen Т-3 2006 RS4 B7 8ED; S6 C6 4FH
VI

Asimetrisks, pašbloķējošs, vainagrata

2010 RS5 8T; A7 4A, 4G

Tipiski Quattro darbības traucējumi

  • Diferenciāļu zobrati ātri nodilst.
  • Braucot pa nelīdzeniem ceļiem, var tikt bojāti kardāna krusteņi.
  • ABS devēja atteice izraisa diferenciāļa elektroniskās bloķēšanas traucējumus.
Jūsu profils ir jūsu personīgais palīgs.

Ar to var izsekot automašīnas izdevumus, saglabāt servisa gramatiņu, detaļu maiņas grafiku, piezīmes un dokumentus.