CommandShift ir manuālas pārnesumu pārslēgšanas funkcijas nosaukums Land Rover automašīnu automātiskajās pārnesumkārbās. Tas tiek izmantots kopš 2003. gada. Tas ļauj imitēt manuālās pārnesumkārbas darbību, kas sniedz vairākas priekšrocības. Piemēram, tas palīdz, ja, veicot apdzīšanu, nepieciešams uzņemt ātrumu, vai, tieši otrādi, palīdz pielietot bremzēšanu ar dzinēju, braucot lejup no kalna. Manuālā vadība ļauj pārliecinošāk uzsākt kustību uz slidenas virsmas un uzlabo automašīnas veiktspēju bezceļa apstākļos, braucot pa ledu, smiltīm un sniegu. Šī funkcija ir neaizvietojama sportiskai braukšanai.
CommandShift darbības princips
Transmisijas ar CommandShift funkciju ir klasiskās automātiskās pārnesumkārbas ar planetāro pārvadu, hidrotransformatoru un tā bloķēšanas funkciju. Pārslēgšanās process uz manuālo režīmu ir atkarīgs no transportlīdzekļa modeļa un modifikācijas. Piemēram, programmā Discovery Sport jums jāpagriež grozāmais selektora slēdzis uz centrālās konsoles pozīcijā „S”. Pārslēgšanās uz augšu un leju tiek veikta ar zemstūres lāpstiņu palīdzību.
Range Rover Sport transmisijas režīmu izvēli veic ar selektora pārslēga palīdzību. Lai pārslēgtos uz manuālo režīmu, pārvietojiet selektoru režīmā „Sport” un pēc tam bīdiet to „+” vai „–” virzienā, lai pārslēgtu pārnesumus uz augšu vai uz leju.
Populāras transmisijas, kas aprīkotas ar CommandShift funkciju
Pārnesumkārbas kods | Ražotājs | Pārnesumu skaits | Maks. dzinēja griezes moments, N·m | Maks. dzinēja darba tilpums, l | Spēka pārvada izkārtojums | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kuros tiek izmantoti |
6HP26 | ZF | 6 | 600 | 6,0 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2001 | Land Rover Discovery |
6HP28 | ZF | 6 | 620 | 6,7 | Priekšējā, aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2005 | Range Rover Sport; Range Rover. |
JF506E | Jatco | 5 | 350 | 3,8 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2000 | Land Rover Freelander. |
TF-81SC | Aisin | 5 | 450 | 4,0 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2004 | Land Rover Evoque; Land Rover Freelander. |
8HP70 | ZF | 8 | 750 | 6.2 | Aizmugurējā, pilnpiedziņa | 2010 | Range Rover Sport. |
9HP48 | ZF | 9 | 480 | 4.0 | Priekšējā, pilnpiedziņa | 2013 | Range Rover Evoque; Range Rover Discovery Sport. |
Bieži sastopamie CommandShift transmisiju darbības traucējumi
Darbības traucējumi | Transmisijas |
Hidrotransformatora berzes sajūga bukses un vēlāk arī pats berzes sajūgs nodilst. | 6HP28; 6HP26; TF-81SC. |
Pārmērīgas vibrācijas dēļ sabojājas pārnesumkārbas blīves, kā rezultātā rodas noplūdes. | 6HP28. |
Tiek deformēts plastmasas kartera vāks. | 6HP28. |
Mehatronikas bloks bieži bojājas, it īpaši karstā laikā. | 6HP28; 8HP70; 6HP26. |
Bojājas transmisijas vadojums. | 6HP26. |
Solenoīdi bieži aizsērē ar netīrumiem un berzes sajūga nodiluma produktiem un sabojājas. | 6HP28; 6HP26; 8HP70; JF506E. |
Notiek eļļas spiediena regulatora vārsta atteice. | JF506E. |
Sabojājas rotācijas ātruma sensors. | JF506E. |
Bremžu josla un frikcijas disku komplekta komplekts sabojājas. | TF-81SC. |
Notiek patvaļīga pārslēgšanās uz neitrālu pārnesumu. | 9HP48. |
Komentēt