ALL4 ir pilna laika pilnpiedziņas sistēma, ko izmanto MINI automašīnās. Tā uzlabo saķeri, kā arī transportlīdzekļa stabilitāti un vadāmību jebkuros laika un ceļa apstākļos.
Kā tas strādā
Dzinēja griezes moments tiek pārvadīts uz pārnesumkārbu, un pēc tam uz elektromagnētisko centrālo diferenciāli, izmantojot ar konisko zobratu pārvadu un kardānvārpstu. Diferenciālis nodrošina vienmērīgu griezes momenta sadalījumu starp asīm. Braucot pa līdzenu ceļu, līdz pat 50% griezes momenta tiek piegādāti aizmugurējai asij. Ja riteņi zaudē saķeri, automašīna var kļūt par aizmugurējā piedziņas auto (RWD). Braucot pa automaģistrāli, dzinēja griezes moments tiek pārdalīts uz priekšējiem riteņiem, palīdzot samazināt degvielas patēriņu.
ALL4 kontrolē dinamiskās stabilitātes kontroles sistēma. Sekundes simtdaļu laikā tā analizē signālus, kas nāk no stūres leņķa devēja, bremžu spiediena devēja, riteņa griešanās ātruma devēja un pagriešanās ātruma sensora. Sistēma ņem vērā šos datus un pielāgo griezes momenta sadalījumu starp asīm. Tas nodrošina nevainojamu stabilitāti un maksimālu braukšanas drošību manevrējot.
Modeļi, kuros uzstādīta šī sistēma
MINI automašīnas | Ražošanas sākuma gads | Dzinēja tilpums (l) | Dzinēja jauda (ZS) | |
Countryman | ||||
Cooper | 2010 | 1,5–1,6 | 122–134 | |
S | 1,6–2,0 | 184–190 | ||
D | 111–148 | |||
SD | 2011 | 2,0 | 143–188 | |
SE | 2017 | 1,5 EV | 87–221 | |
JCW | 2020 | 2,0 | 306 | |
Clubman | ||||
Cooper | S | 2016 | 2,0 | 189 |
2017 | 1,5 | 134 | ||
JCW | 2019 | 2,0 | 306 | |
Paceman | ||||
Cooper | 2012 | 1,6 | 122 | |
S | 190 | |||
D | 112 | |||
SD | 2,0 | 143 | ||
JCW | 218 |
Komentēt