SH-AWD ir aktīva pilnpiedziņas sistēma, kas kopš 2004. gada tiek uzstādīta Acura un Honda automašīnās. Tā darbojas kopā ar vilces kontroli, stabilitātes kontroli un citām sistēmām. Tas uzlabo transportlīdzekļa bezceļu caurgājību, dinamiku un vadāmību.
Kā tas strādā
Galvenā SH-AWD priekšrocība ir tā pastāvīga dzinēja griezes momenta pielāgošana ceļa apstākļiem. Lielākā daļa griezes momenta tiek pārnesta uz asi ar labāku saķeri, ļaujot dzinēja ar maksimālu efektivitāti izmantot tā jaudu.
Daudzdisku sajūgs ar elektronisko vadību darbojas kā centrālais diferenciālis. Tā bloķēšanās pakāpe ietekmē katrai asij piegādāto griezes momentu. Priekšējais diferenciālis ir vaļējs.
Aizmugurējais reduktors sastāv no diviem planetāriem pārvadiem ar atsevišķiem elektromagnētiskiem sajūgiem. Tas ļauj pārvadīt 100% griezes momenta uz aizmugurējo asi, lai to pārdalītu uz riteni ar labāko saķeri. Dažos modeļos aizmugurējā reduktorā ir paātrinošais pārnesums, lai palielinātu riteņu rotācijas ātrumu.
Dažas premium klases automašīnas ir aprīkotas ar SH-AWD hibrīda piedziņu. Šajā konstrukcijā dzinēja griezes moments tiek piegādāts tikai priekšējai asij. Aizmugurējos riteņus darbina divi neatkarīgi elektrodzinēji.
SH-AWD tehniskie raksturlielumi
Veids | Centrālais diferenciālis | Aizmugurējais starpasu diferenciālis | Ražošanas sākuma gads | Modeļi, kas aprīkoti ar šo transmisiju |
Pilna laika pilnpiedziņa | Daudzdisku sajūgs. Griezes momentu var sadalīt starp asīm attiecībās 90:10 vai 70:30 atkarībā no riteņu saķeres. | Divi hipoīdie pārnesumi ar elektromagnētiskiem sajūgiem. | 2004 | Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX. |
Pilna laika pilnpiedziņa | Ar paātrinošo pārnesumu. | 2009 | Acura RL KB1, KB2. | |
Hibrīda pilnpiedziņa | SH-AWD vadības bloks ir atbildīgs par griezes momenta sadalījumu. | Netiek uzstādīts. Katru riteni darbina atsevišķs elektrodzinējs. Twin Motor Unit (TMU) kontrolē aizmugurējai asij piegādāto griezes momentu. | 2011 | Acura RLX; NSX |
Komentēt