SAWD: apraksts, funkcijas un darbības princips

SAWD: apraksts, funkcijas un darbības princips

Simetriskā pilnpiedziņa jeb SAWD ir visu riteņu piedziņas sistēma Subaru automašīnās, kas tiek izmantota kopš 2003. gada. Tā tiek uzstādīta visos šīs markas modeļos, izņemot BRZ un kei automašīnu modeļus. Tas uzlabo transportlīdzekļa vadāmību un stabilitāti uz slidenas virsmas. Sistēma ļauj ātrāk uzņemt paātrinājumu uz sausa ceļa un uzlabo bezceļu caurgājību.

Kā tas strādā

SAWD atšķirīgā iezīme ir simetriskais izkārtojums. Dzinēja kloķvārpsta, pārnesumkārba, kardānvārpsta, centrālais un starpasu diferenciāļi visi ir izkārtoti gar transportlīdzekļa garenasi. Tas palīdz pazemināt tā smaguma centru un nodrošina labāku svara sadalījumu. Tā rezultātā tiek uzlabota transportlīdzekļa vadāmība un palielināts autovadītāja un pasažieru komforts.

Pieejamas dažādas SAWD konstrukcijas. Modifikācijas ar manuālo pārnesumkārbu parasti ir aprīkotas ar centrālo diferenciāli ar konisko zobratu pārvadu un viskozo sajūgu tā bloķēšanai. Vienādas visu riteņu saķeres apstākļos dzinēja griezes moments tiek vienmērīgi sadalīts starp asīm. Viskozais sajūgs ieslēdzas, ja viena no tām sāk slīdēt, un lielākā daļa griezes momenta tiek pārdalīta uz asi ar labāku saķeri. Modifikācijās ar jaudīgākiem dzinējiem ir aizmugurējais pašbloķējošais diferenciālis ar viskozo sajūgu.

Automašīnām, kas aprīkotas ar automātisko pārnesumkārbu vai CVT, SAWD darbību nodrošina ar daudzdisku sajūga palīdzību ar gerotora sūkni. Tas sadala griezes momentu starp asīm atbilstoši ceļa apstākļiem. Dažreiz tam tiek izmantots elektroniski vadāms daudzdisku sajūgs ar pozitīvu bloķēšanu.

SAWD iezīmes

Pārnesumkārbas veids Subaru modeļi Diferenciāļu iezīmes
Manuālā Outback BL, BP, BR, BS; Impreza GR, CH, G3, GG; GJ, GP; Legacy BL, BP, BR, BM. Centrālajam diferenciālim ir konisko zobratu pārvads. Tas bloķējas ar viskozā sajūga palīdzību. Bieži vien ir palēninošais pārnesums. Aizmugurējam diferenciālim var būt arī bloķēšana ar viskozā sajūga palīdzību.
Automātiskā Legacy BL, BP, BR, BM; Tribeca B9. Kā centrālais diferenciālis tiek izmantots nesimetrisks diferenciālis ar planetāro reduktoru un disku sajūgu. Ja nepieciešams, visu dzinēja jaudu var piegādāt vienam ritenim, pateicoties transportlīdzekļa dinamikas vadības sistēmai (VDC).
Lineartronic CVT Outback BL, BP, BR, BS; Impreza GR, CH, G3, GG; GJ, GP; Legacy BL, BP, BR, BM. Griezes momenta sadalīšanai starp asīm centrālā diferenciāļa vietā tiek izmantots daudzdisku sajūgs ar elektronisko vadību. Starpasu diferenciāļi ir vaļēji.