Tiek parādīts kļūdas kods P0038 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P0038 tiek aktivizēts OBD/EOBD sistēmā, kad tiek konstatēta problēma ar lambda sensora 2 sildītāju 1. bankā. Šis kļūdas kods norāda, ka skābekļa sensora lejupejošā sildīšanas ķēde patērē pārāk lielu strāvas daudzumu vai ir īssavienojums.
Kas var izraisīt šo kļūdas kodu?
- Bojāts lambda sensors 2. bankas 1
- Īssavienojums skābekļa sensora sildīšanas ķēdē
- Bojāts lambda sensora kabelis
- Atbrīvojušies vai sarūsējuši kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts drošinātājs lambda sensora sildīšanas ķēdē
- Bojāts motora vadības bloks (ECM/PCM)
- Lambda sensora pārkaršana motora problēmu dēļ.
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0038?
- Motora kontrollampiņa: Pastāvīga motora pārbaudes indikatora ieslēgšanās
- Palielināts degvielas patēriņš: Sliktāka motora efektivitāte nepareizas maisījuma kontroles dēļ.
- Nekārtīga motora darbība: Manāma vibrācija, jo īpaši brīvgaitā
- Uzslēgšanas problēmas: Aizkavēta iedarbināšana, kad motors ir auksts
- Izplūdes problēmas: Palielinātas izmešu vērtības izmešu testa laikā
- Jaudas zudums: Samazināta motora jauda pie slodzes
Kā novērst kļūdu koda P0038 problēmu?
- Remontam nepieciešama sistemātiska lambda sensora sildītāja un tā elektrisko savienojumu diagnostika.
- Bojātā lambda sensora 2. bankas 1. sildītāja nomaiņa, ieskaitot blīvgredzenu un profesionālu uzstādīšanu ar pareizu pievilkšanas momentu.
- bojāto skābekļa sensora sildīšanas ķēdes kabeļu remonts vai nomaiņa, izmantojot karstumizturīgus kabeļus.
- Korodējušu kontaktdakšu savienojumu tīrīšana un apstrāde ar kontaktapsmidzinājumu un sekojoša blīvēšana.
- Attiecīgā drošinātāja pārbaude un nomaiņa drošinātāju kārbā un īssavienojumu cēloņu pārbaude.
- Motora vadības bloka diagnostika un remonts, ja ir bojāts ECM/PCM izvads lambda zondes sildītājam.
- Motora problēmu, piemēram, bojātu iesmidzinātāju vai aizdedzes problēmu, kas izraisa sensora pārkaršanu, novēršana.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0038
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0038?
Īstermiņā braukšana ir iespējama, taču defekta kods P0038 ir jānovērš pēc iespējas ātrāk. Bojāts lambda sensora sildītājs palielina degvielas patēriņu un ilgtermiņā var sabojāt katalītisko neitralizatoru.
Cik maksā kļūdas koda P0038 remonts?
EOBD koda P0038 novēršanas izmaksas ir no 80 līdz 300 eiro. Jauns lambda sensors maksā 60-180 eiro, kā arī 50-120 eiro darba izmaksas. Papildu remonta izmaksas var rasties kabeļu problēmu gadījumā.
Cik ilgā laikā tiek novērsts defekta kods P0038?
DTC P0038 novēršana parasti aizņem 1-2 stundas. Paša lambda sensora nomaiņa aizņem aptuveni 30-45 minūtes, diagnostika un kabeļa remonts var prasīt papildu laiku.
Vai es varu pats novērst defekta kodu P0038?
Remonts ir iespējams, ja ir atbilstošas zināšanas. Tomēr lambda sensora nomaiņai ir nepieciešami īpaši instrumenti un pieredze darbā ar karstām izplūdes sistēmām. Ja neesat pārliecināts, apmeklējiet specializētu darbnīcu.
Kā atpazīt bojātu lambda sensora sildītāju ar kodu P0038?
Ar multimetru izmēriet sildītāja pretestību (tai jābūt 2-14 omiem) un pārbaudiet spriegumu savienotājā. OBD skeneris var arī parādīt skābekļa sensora datus.
Vai defekta kods P0038 neļauj veikt galveno pārbaudi?
Jā, aktīvs defekta kods P0038 neļauj transportlīdzeklim iziet emisiju pārbaudi. Pirms galvenās pārbaudes ir jānovērš motora kontrollampiņa un bojātā lambda zondes sildītāja defekts.