Tiek parādīts kļūdas kods P0047 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD sistēma konstatē kļūdu turbokompresora vadības vārsta vadības ķēdē, precīzāk, pārāk zemu signāla vērtību (Low). Šis DTC P0047 ietekmē izšķērdēšanas vārsta solenoīdu vai turbokompresora apvadvārstu, un dažādiem ražotājiem tam var būt nedaudz atšķirīgs apzīmējums.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts turbokompresora vadības vārsts (wastegate solenoīds)
- Bojāta vadības vārsta elektroinstalācija
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- Bojātas vakuuma šļūtenes uz turbokompresoru.
- Bojāta motora vadības bloka programmatūra
- Mehānisks defekts izplūdes vārsta mehānismā
- Īssavienojums vārsta vadības līnijā
- Bojāts paaugstināšanas spiediena sensors
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0047?
- Jaudas zudums: ievērojami samazināta motora jauda, īpaši paātrinoties.
- Neregulāra tukšgaitas darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi vai iestrēgst tukšgaitā.
- Melni dūmi: Tumši izplūdes dūmi no izplūdes gāzu izplūdes gāzēm, īpaši pie slodzes
- Aizdedzes problēmas: Aizkavēta iedarbināšana vai grūtības iedarbināt dzinēju
- Svilpošana: Neparasti trokšņi no turbokompresora zonas.
- Pārkaršana: Paaugstināta motora temperatūra bojātas paaugstinātā spiediena kontroles dēļ.
Kā novērst kļūdu koda P0047 problēmu?
- Remontam nepieciešama sistemātiska pieeja, jo var būt skartas vairākas sastāvdaļas.
- Nomainiet turbokompresora vadības vārstu: nomainiet bojāto izplūdes vārsta solenoīdu ar jaunu oriģinālo daļu un pēc tam dzēsiet kļūdas atmiņu.
- salabot elektroinstalāciju: Atrodiet bojātos vadības vārsta kabeļus, salabojiet bojātās vietas vai nomainiet visu kabeļu komplektu.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Atvienojiet visus turbokompresora sistēmas elektriskos savienojumus, notīriet tos ar kontaktu aerosolu un atkal stingri savienojiet.
- nomainīt vakuuma šļūtenes: Atrodiet porainas vai bojātas vakuuma šļūtenes turbokompresoram un nomainiet tās ar jaunām, karstumizturīgām šļūtenēm.
- Motora vadības bloka atjaunināšana: Ja ir zināmas problēmas ar pašreizējo versiju, pilnvarotajam izplatītājam jāveic programmatūras atjaunināšana.
- Atjaunot izšķērdēšanas vārtu mehānismu: ja ir mehāniski bojājumi, nomainiet visu turbokompresora izšķērdēšanas vārtu piedziņas mehānismu vai veiciet tā kapitālo remontu.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0047
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0047?
Īsi braucieni ir iespējami, bet nav ieteicami. Bojātais paaugstināšanas spiediens var izraisīt dzinēja bojājumus. Pēc iespējas ātrāk problēmu novērsiet autoservisā.
Cik maksā kļūdas koda P0047 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: kabeļa vai savienotāja remonts maksā 50-150 eiro, jauns izplūdes vārsta solenoīds 150-400 eiro, turbokompresora problēmas var izmaksāt 800-2000 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt kļūdas kodu P0047?
Vispirms pārbaudiet visas redzamās vakuuma šļūtenes, vai tajās nav plaisu, pārbaudiet turbokompresora kontaktdakšu savienojumus un ar multimetru izmēriet spriegumu pie vadības vārsta.
Vai kļūdas kods P0047 parādās bieži?
Ja remonts ir veikts pareizi, tā atkārtojas reti. Ja kods atkārtojas, parasti ir kāda nepamanīta problēma vai arī remonts ir veikts nepilnīgi.
Vai slikta degviela var izraisīt kļūdas kodu P0047?
Netieši jā - piesārņota dīzeļdegviela var izraisīt nogulsnes turbokompresorā, kas bloķē izplūdes vārstu. Vienmēr izmantojiet augstas kvalitātes degvielu un piedevas.
Vai kļūdas kods P0047 ir svarīgs galvenajai pārbaudei?
Jā, aktīvs defekta kods izraisa HU uzlīmes atteikumu. Bojājums ir jānovērš un bojājumu atmiņa jāizdzēš pirms pārbaudes.