Tiek parādīts kļūdas kods P0053 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma atpazīst DTC P0053, ja ir problēma ar lambda sensora sildīšanas ķēdi pirms katalītiskā neitralizatora (1. banka, 1. sensors). Šis kļūdas kods norāda uz augstu pretestību vai skābekļa sensora sildīšanas ķēdes pārtraukumu. Dažādiem ražotājiem šis kods var tikt apzīmēts arī kā "HO2S Heater Resistance Bank 1 Sensor 1".
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts lambda sensors ar bojātu sildelementu.
- Pārrauts vai bojāts lambda sensora kabelis.
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts lambda sensora sildīšanas ķēdes drošinātājs.
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- īssavienojums elektroinstalācijā
- Pārkaršana bojāta katalītiskā neitralizatora dēļ
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0053?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzeklim nepieciešama ilgāka iesildīšanās fāze un aukstās iedarbināšanas laikā tas darbojas nevienmērīgi.
- Palielināts degvielas patēriņš: Ievērojami palielinās degvielas patēriņš, īpaši iesildīšanās fāzē.
- Nevienmērīga tukšgaitas darbība: Motora darbība ir nevienmērīga, jo īpaši, kad motors ir auksts.
- Sliktas izplūdes gāzu emisijas: Paaugstinātas emisijas nepilnīgas sadegšanas dēļ.
- trīcēšana, paātrinoties: Īpaši pie zemiem apgriezieniem un auksta motora.
- Pārbaudes motora indikators: Pastāvīga motora pārbaudes indikatora rādīšana.
Kā novērst kļūdu koda P0053 problēmu?
- Remontam nepieciešama sistemātiska lambda sensora sildīšanas sistēmas diagnostika.
- Nomainiet lambda sensoru pilnībā: nomainiet bojāto 1. bankas 1. skābekļa sensora 1. sensoru, ieskaitot sildelementu, ar oriģinālo vai līdzvērtīgas kvalitātes daļu.
- Pārbaudīt un salabot vadu instalāciju: Pārbaudiet visus lambda sensora sildīšanas ķēdes kabeļus, vai tie nav pārrāvušies, koroziju vai nodiluši, un nomainiet bojātos kabeļus.
- notīriet un nostipriniet kontaktdakšu savienojumus: Atvienojiet visus lambda sensora kontaktus, notīriet kontaktus ar kontaktu aerosolu un pārliecinieties, ka tie ir stingri nostiprināti.
- nomainiet drošinātājus un relejus: Pārbaudiet attiecīgo drošinātāju drošinātāju kārbā un nomainiet visus bojātos drošinātājus vai relejus.
- Diagnosticēt motora vadības bloku: Pārbaudiet, vai ECU nav bojājumu, un, ja nepieciešams, salabojiet vai nomainiet to.
- Notīriet zemējuma punktus: Pārbaudiet visus apkures sistēmas zemējuma savienojumus un rūpīgi iztīriet visus sarūsējušos savienojumus.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0053
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0053?
Ir iespējams braukt īsu brīdi, taču kļūda jānovērš pēc iespējas ātrāk. Palielināts degvielas patēriņš un sliktāki izplūdes gāzu rādītāji var izraisīt katalītiskā neitralizatora bojājumus.
Cik maksā kļūdas koda P0053 novēršana?
Izmaksas svārstās no 80 līdz 300 eiro. Jauns lambda sensors maksā 60-150 eiro, darbaspēks - aptuveni 50-100 eiro. Papildu 50-150 eiro var būt jāmaksā par elektroinstalācijas problēmām.
Kā atpazīt bojātu lambda sensoru ar kodu P0053?
Tipiskas pazīmes ir ilgstoša iesildīšanās fāzes, palielināts degvielas patēriņš aukstās iedarbināšanas laikā un nestabila brīvgaitas režīmā. OBD skeneris arī bieži uzrāda nereālas sensora sprieguma vērtības.
Vai es varu pats novērst defekta kodu P0053?
Ar atbilstošiem instrumentiem ir iespējams nomainīt lambda sensoru. Tomēr elektroinstalācijas problēmām ir nepieciešamas speciālista zināšanas. Sarežģītākus remontdarbus veiciet pie speciālista.
Cik ilgi parasti kalpo lambda sensors?
Lambda sensors parasti kalpo 80 000-120 000 kilometru. Ja bieži tiek veikti īsi braucieni vai ir slikta degvielas kvalitāte, kalpošanas laiks var ievērojami samazināties.
Vai defekta kods P0053 neļauj veikt galveno pārbaudi?
Jā, aktīvs defekta kods P0053 liks iesniegt sūdzību galvenajā tehniskajā apskatē, jo izplūdes gāzu attīrīšanas sistēma nedarbojas pareizi un var tikt pārsniegti izmešu robežlielumi.