Tiek parādīts kļūdas kods P0077 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi kļūdu ieplūdes gaisa temperatūras sensora ķēdē, proti, zemu spriegumu 1. sensora bankā. Šis DTC P0077 ietekmē dzinēja vadības sistēmu un var ietekmēt degvielas iesmidzināšanu un aizdedzi.
Kādi var būt šī defekta koda iemesli?
- Bojāts ieplūdes gaisa temperatūras sensors (IAT).
- Bojāts vai pārtraukts IAT sensora kabelis.
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- Īssavienojums sensora kabeļa savienojumā ar zemi
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Netīrs vai aizsērējis gaisa filtrs
- Bojāts sensora zemējuma savienojums
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0077?
- Dzinēja jaudas zudums: Samazināts paātrinājums un vājāka motora jauda
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklis patērē vairāk degvielas nekā parasti
- nevienmērīga brīvgaitas režīmā: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitas režīmā.
- Aizdedzes problēmas: Sarežģītas aukstās iedarbināšanas īpašības, jo īpaši pie zemas temperatūras.
- Melni dūmi: Tumši izplūdes gari nepareiza degvielas un gaisa maisījuma dēļ
- Dzirksteļošana, paātrinoties: Transportlīdzeklis netraucē vienmērīgi
Kā novērst kļūdu koda P0077 problēmu?
- Remontam nepieciešama sistemātiska ieplūdes gaisa temperatūras komponentu diagnostika.
- Nomainiet ieplūdes gaisa temperatūras sensoru: Aizstāt bojāto IAT sensoru ar jaunu oriģinālo daļu un pareizi to uzstādīt.
- salabot vadu instalāciju: Atrodiet bojātos vai bojātos vadus, kas savieno sensoru, un salabojiet vai nomainiet tos pareizi.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Rūpīgi notīriet visus IAT sensora kontaktus un apstrādājiet tos ar kontaktu aerosolu.
- nomainiet gaisa filtru: Nomainiet netīro gaisa filtru pret jaunu un pārbaudiet ieplūdes trakta tīrību.
- Pārbaudiet zemējuma savienojumu: Pārbaudiet sensora zemējuma vadus un, ja nepieciešams, izveidojiet jaunu zemējuma savienojumu.
- Pārbaudīt motora vadības bloku: Veikt ECU funkciju pārbaudi un nomainīt vai pārprogrammēt vadības bloku, ja tas ir bojāts.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0077
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0077?
Īsas distances ir iespējamas, bet kļūdas kods P0077 ir nekavējoties jānovērš. Transportlīdzeklis var pārslēgties uz avārijas režīmu un palielināt degvielas patēriņu.
Cik maksā defekta koda P0077 novēršana?
Izmaksas atšķiras atkarībā no iemesla: jauns IAT sensors maksā 30-80 eiro, kabeļa remonts - 50-150 eiro. ECU defekts var izmaksāt no 500 līdz 1200 eiro.
Kā atpazīt bojātu ieplūdes gaisa temperatūras sensoru ar kodu P0077?
Tipiskas pazīmes ir nestabila brīvgaitas darbība, sliktas aukstās iedarbināšanas īpašības un palielināts degvielas patēriņš. OBD diagnostika uzrāda neparastas sensora vērtības.
Vai es pats varu nomainīt IAT sensoru ar defekta kodu P0077?
Jā, parasti sensoru var viegli nomainīt. Sensors atrodas ieplūdes traktā, un tas ir tikai aizbāzts vai ieskrūvēts. Svarīga ir pareiza novietošana.
Cik ilgā laikā tiek novērsts kļūdas kods P0077?
Sensora nomaiņa aizņem 15-30 minūtes. Kabeļa remonts var aizņemt 1-2 stundas. Diagnostika aizņem vēl 30-60 minūtes.
Vai pēc remonta atkal parādās EOBD kods P0077?
Ja remonts ir veikts pareizi, kodam nevajadzētu parādīties atkārtoti. Ja tas parādās, iespējams, ka nav novērsti visi cēloņi vai ir radušies bojājumi.