Tiek parādīts kļūdas kods P0114 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi kļūdu ieplūdes gaisa temperatūras (IAT) sensora ķēdē, kas ir ārpus normālā darbības diapazona. Šis DTC P0114 norāda uz nepastāvīgiem vai nepatiesiem signāliem no gaisa temperatūras sensora, kas var ietekmēt motora vadību.
Kas var izraisīt šo kļūdas kodu?
- Bojāts ieplūdes gaisa temperatūras sensors (IAT)
- Bojāti vai sarūsējuši IAT sensora vadi.
- Atbrīvoti vai netīri kontaktdakšu savienojumi
- Īssavienojums sensora vadā
- Pārrāvums zemējuma kabelī
- Bojāts motora vadības bloks (reti)
- Netīrs vai aizsērējis masas gaisa plūsmas sensors
- Bojāts sensora barošanas avots
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0114?
- Dzinēja darbība: Samazināta veiktspēja un nevienmērīga motora darbība
- Degvielas patēriņš: Palielināts degvielas patēriņš nepareizas maisījuma veidošanās dēļ
- iedarbināšanas problēmas: apgrūtināta aukstā iedarbināšana vai ilgstoša iesildīšanās fāze.
- Kustības tukšgaitā: Neregulāra vai svārstīga tukšgaitas darbība
- Izplūdes gāzu emisijas: Palielinātas piesārņotāju vērtības izmešu testa laikā.
- Motora pārbaudes indikators: Pastāvīga vai neregulāra MIL ieslēgšanās.
Kā novērst kļūdu koda P0114 problēmu?
- Lai noteiktu precīzu cēloni, ir jāveic sistemātiska diagnostika.
- Bojātā ieplūdes gaisa temperatūras sensora nomaiņa ar oriģinālo daļu vai līdzvērtīgas kvalitātes rezerves daļu.
- bojāto vadu starp sensoru un motora vadības bloku remonts vai nomaiņa, ieskaitot profesionālu izolāciju.
- Korodējušo kontaktdakšu savienojumu tīrīšana un apstrāde ar kontaktapsmidzinājumu un sekojoša blīvēšana.
- īssavienojumu novēršana, nomainot bojātās kabeļu daļas un pārbaudot kabeļu izvietojumu.
- Zemējuma savienojuma atjaunošana, iztīrot kontaktpunktus un stingri savienojot zemējuma kabeli.
- profesionāla diagnostika un, ja nepieciešams, motora vadības bloka nomaiņa, ja ir pierādīts ECU darbības traucējums.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0114
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0114?
Īsi braucieni ir iespējami, bet kļūme jānovērš pēc iespējas ātrāk. Dzinēja vadības bloks izmanto aizvietotāju vērtības, kas var izraisīt lielāku degvielas patēriņu un samazināt braukšanas veiktspēju.
Cik maksā kļūdas koda P0114 novēršana?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns IAT sensors maksā 20-80 eiro, kabeļa remonts - 50-150 eiro. Darba laiks parasti ir 0,5-2 stundas, un kopējās izmaksas ir 80-300 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt defekta kodu P0114?
Kodu var nolasīt, izmantojot OBD skeneri. Vizuāli pārbaudiet IAT sensora kontaktdakšu savienojumus un kabeļus. Ar multimetru var izmērīt sensora sprieguma un pretestības vērtības.
Vai kļūdas kods P0114 rada TÜV problēmas?
Jā, jo ir ieslēgta kontrollampiņa un var rasties paaugstinātas izplūdes gāzu vērtības. Kļūmes kods ir jānovērš un jādzēš pirms galvenās pārbaudes.
Vai es pats varu nomainīt IAT sensoru?
Ar pamatzināšanām nomaiņa bieži vien ir iespējama, jo sensors parasti ir viegli pieejams ieplūdes traktā. Pēc nomaiņas jāveic testa brauciens un jādzēš defekta kods.
Kā novērst P0114 atkārtošanos?
Regulāra gaisa filtra apkope, vadu aizsardzība pret karstumu un mitrumu un periodiska vizuāla sensora savienojumu pārbaude var samazināt risku.