Tiek parādīts kļūdas kods P0116 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD sistēma atpazīst DTC P0116, kad dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors (ECT) sūta signālu ārpus paredzētā diapazona. Šis kļūdas kods norāda uz problēmu ar temperatūras sensoru vai tā ķēdi. Dažādiem ražotājiem šis bojājuma kods var tikt dēvēts arī par "Dzinēja dzesēšanas šķidruma temperatūras ķēdes diapazona/efektivitātes problēmu".
Kas var izraisīt šo kļūdas kodu?
- Bojāts dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors (ECT sensors).
- Bojāts vai sarūsējis sensora kabelis
- Atbrīvojušies vai sarūsējuši kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts termostats
- Zems dzesēšanas šķidruma līmenis
- Gaisa burbuļi dzesēšanas sistēmā
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Īssavienojums sensora kabelī
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0116?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzeklis startē slikti vai tam nepieciešami vairāki mēģinājumi.
- nevienmērīga brīvgaitas režīmā: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitas režīmā.
- Palielināts degvielas patēriņš: Patēriņš ievērojami palielinās
- Slikts motora darbības rādītājs: Jaudas zudums, īpaši, kad motors ir auksts.
- Pārkaršanas indikators: Nepareizs temperatūras indikators uz instrumentu paneļa.
- Problēmas ar ventilatoru: Radiatora ventilators darbojas pastāvīgi vai nedarbojas vispār.
Kā var atrisināt problēmu ar kļūdas kodu P0116?
- Šī EOBD koda labošanai nepieciešama sistemātiska dzesēšanas sistēmas komponentu diagnostika.
- Pilnībā nomainiet dzesēšanas šķidruma temperatūras sensoru un iztīriet kontaktdakšas savienojumu.
- Pārbaudiet, vai sensora kabelis nav bojāts, un nomainiet bojātās līnijas.
- Nomainiet termostatu un pilnībā atgaisojiet dzesēšanas sistēmu.
- Pārbaudiet dzesēšanas šķidruma līmeni un papildiniet to līdz pareizajam līmenim.
- Iztīriet ECT sensora kontaktdakšu savienojumus un pārbaudiet, vai tie ir cieši pieguļoši.
- Izskalojiet visu dzesēšanas sistēmu un noņemiet gaisa burbuļus.
- Pārbaudiet, vai motora vadības blokā nav defektu, un, ja nepieciešams, nomainiet to.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0116
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0116?
Īsi braucieni ir iespējami, taču kods P0116 ir nekavējoties jānovērš, jo nepareizi temperatūras signāli var izraisīt dzinēja bojājumus. Nekavējoties apstādiniet transportlīdzekli, ja parādās pārkaršanas pazīmes.
Cik maksā kļūdas koda P0116 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: sensora nomaiņa 50-150 eiro, termostata nomaiņa 80-200 eiro, kabeļa remonts 100-300 eiro. Darbnīcas diagnostika maksā vēl 80-120 eiro.
Kā atpazīt bojātu dzesēšanas šķidruma temperatūras sensoru ar kodu P0116?
Tipiskas pazīmes ir temperatūras rādījuma svārstības, slikta aukstā palaišana, palielināts patēriņš un pastāvīgi ieslēgts radiatora ventilators. OBD skeneris skaidri parāda kodu P0116.
Vai es varu pats izlabot kļūdas kodu P0116?
Pieredzējuši mehāniķi var nomainīt sensoru, taču koda P0116 diagnostikai bieži vien ir nepieciešams profesionāls aprīkojums. Dzesēšanas sistēmas darbi jāveic profesionāli.
Cik ilgs laiks nepieciešams, lai salabotu kodu P0116?
1-3 stundas atkarībā no iemesla: Sensora nomaiņa 30-60 minūtes, termostata nomaiņa 1-2 stundas, kabeļa remonts 2-3 stundas. Dzesēšanas sistēmas atgaisošanai nepieciešams papildu laiks.
Vai kļūdas kods P0116 rodas pie noteiktām temperatūrām?
Kods P0116 var parādīties gan tad, kad motors ir auksts, gan tad, kad tas ir silts, taču bieži vien tas rodas aukstā dzinēja iedarbināšanas laikā vai tad, kad sensors ziņo par nereālām temperatūras vērtībām.