Tiek parādīts kļūdas kods P0117 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P0117 aktivizē OBD sistēma, kad dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors (ECT) nosūta pārāk zemu signālu uz dzinēja vadības bloku. Šis EOBD defekta kods norāda uz dzesēšanas šķidruma temperatūras ķēdes problēmu, kas var ietekmēt dzinēja darbību un degvielas patēriņu.
Kas var izraisīt šo defekta kodu?
- Bojāts dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors (ECT sensors).
- Bojāti vai sarūsējuši kabeļu savienojumi ar sensoru.
- īssavienojums sensora vados
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Zems dzesēšanas šķidruma līmenis
- Bojāts termostats
- Atbrīvojušies vai sarūsējuši kontaktdakšu savienojumi
- Pārrāvums sensora ķēdē
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0117?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekli ir grūti iedarbināt vai ir nepieciešami vairāki iedarbināšanas mēģinājumi.
- Palielināts degvielas patēriņš: Dzinējs nepārtraukti darbojas aukstā darba režīmā.
- Slikts motora darbības rādītājs: Samazināta jauda un raupja motora darbība
- Melni dūmi: Pārmērīga kvēpu veidošanās izplūdes gāzēs.
- Pārkaršana: Dzinējs ātri sasniedz augstu darba temperatūru
- Neregulāra tukšgaitas darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitas režīmā
Kā novērst kļūdu koda P0117 problēmu?
- Remontam nepieciešama sistemātiska dzesēšanas šķidruma temperatūras sistēmas diagnostika.
- Pilnībā nomainiet dzesēšanas šķidruma temperatūras sensoru un uz sensora vītnes uzklājiet hermētiķi.
- pilnībā pārbaudīt sensora vadu un nomainīt bojātos kabeļus vai kontaktdakšu savienojumus.
- Pārbaudiet dzesēšanas šķidruma līmeni un, ja nepieciešams, papildiniet to, vienlaikus pārbaudiet, vai dzesēšanas sistēmā nav noplūdes.
- nomainiet termostatu, ja tas ir pastāvīgi atvērts vai aizvērts.
- Pārbaudiet motora vadības bloku un, ja tas ir bojāts, nomainiet to specializētā darbnīcā.
- Izskalojiet un atgaisojiet visu dzesēšanas sistēmu, ja tajā ir piesārņojums vai gaisa burbuļi.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0117
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0117?
Īsi braucieni ir iespējami, taču pēc iespējas ātrāk jānovērš kļūmes kods. Dzinēja vadības bloks darbojas ar avārijas darbības vērtībām, kas var izraisīt lielāku degvielas patēriņu un iespējamus dzinēja bojājumus.
Cik maksā kļūdas koda P0117 novēršana?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns ECT sensors maksā 20-80 eiro, darbaspēks aptuveni 50-100 eiro. Kabeļa remonts var izmaksāt vēl 100-200 eiro. Termostata nomaiņa maksā 80-150 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt kļūdas kodu P0117?
Kodu var nolasīt, izmantojot OBD skeneri. Pārbaudiet dzesēšanas šķidruma līmeni un sensora kontaktdakšas savienojuma korozijas esamību. Ar multimetru var izmērīt sensora pretestību (parasti 2000-3000 omu istabas temperatūrā).
Vai kļūdas kods P0117 ir atkarīgs no ražotāja?
Nē, P0117 ir standartizēts EOBD kods, kam ir vienāda nozīme visām transportlīdzekļu markām. Tomēr sensoru atrašanās vietas un remonta procedūras dažādiem ražotājiem var atšķirties.
Vai bojāts termostats var izraisīt kodu P0117?
Jā, pastāvīgi atvērts termostats var izraisīt to, ka motors nesasniedz darba temperatūru. To konstatē dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors un saglabā kā defekta kodu P0117.
Kādus bojājumus var izraisīt defekta kods P0117?
Ilgtermiņā var rasties palielināts nodilums nepareiza degvielas un gaisa maisījuma dēļ, katalītiskā pārveidotāja bojājumi nepilnīgas sadegšanas dēļ un paaugstinātas izmešu vērtības. Ātrs remonts novērš dārgus izrietošus bojājumus.