Tiek parādīts kļūdas kods P0119 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P0119 tiek aktivizēts OBD sistēmā, kad motora vadības bloks konstatē, ka dzesēšanas šķidruma temperatūras sensora (ECT) signāls ir neregulārs vai neprecīzs. Šis bojājuma kods norāda uz dzesēšanas šķidruma temperatūras ķēdes problēmām, kas ir ļoti svarīgas optimālai dzinēja kontrolei. Dažādiem ražotājiem šo defekta kodu var apzīmēt arī ar nosaukumu "Engine Coolant Temperature Circuit Intermittent" ("Motora dzesēšanas šķidruma temperatūras ķēdes traucējumi").
Kas var izraisīt šo kļūdas kodu?
- Bojāts dzesēšanas šķidruma temperatūras sensors (ECT sensors).
- Bojāti vai sarūsējuši temperatūras sensora kabeļu savienojumi.
- ECT sensora vaļīgi vai bojāti kontaktdakšu savienojumi.
- Īssavienojums vai pārtraukums sensora vados.
- Bojāts motora vadības bloks (reti)
- Nepietiekams dzesēšanas šķidruma līmenis vai gaisa burbuļi dzesēšanas sistēmā.
- Bojāts termostats, kas izraisa nepareizas temperatūras vērtības.
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0119?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekli ir grūti iedarbināt, jo īpaši, kad motors ir auksts.
- nevienmērīga brīvgaitas darbība: Dzinējs brīvgaitā darbojas raupji vai aizturas.
- Palielināts degvielas patēriņš: Motora vadības bloks nevar optimāli regulēt iesmidzināšanu.
- Slikts motora darbības rādītājs: Jaudas zudums un dzinēja gaitas gaita ir gaudoša.
- Pārkaršana: Retos gadījumos motors var pārkarst.
- Melni dūmi: Nepilnīga sadegšana nepareizu temperatūras vērtību dēļ.
Kā novērst problēmu ar defekta kodu P0119?
- Kļūdas koda P0119 novēršanai nepieciešama sistemātiska dzesēšanas šķidruma temperatūras komponentu diagnostika.
- Nomainiet dzesēšanas šķidruma temperatūras sensoru: Noņemiet bojāto ECT sensoru un uzstādiet jaunu oriģināliekārtas sensoru ar pareizo specifikāciju jūsu transportlīdzekļa modelim.
- salabot kabeļu savienojumus: Pārbaudiet, vai visi kabeļi, kas savieno temperatūras sensoru, nav bojāti, un salabojiet vai pilnībā nomainiet bojātos kabeļus.
- Notīriet un nostipriniet kontaktdakšu savienojumus: Notīriet kontakttīklu savienojumus ar kontaktpapīra palīdzību un pārliecinieties, ka visi savienojumi ir hermētiski un nerūsē.
- atgaisojiet dzesēšanas sistēmu: Pienācīgi piepildiet dzesēšanas sistēmu un pilnībā to atgaisojiet, lai novērstu gaisa burbuļus, kas var izraisīt nepareizus rādījumus.
- nomainiet termostatu: Nomainiet bojāto termostatu, kas izraisa nepastāvīgu dzesēšanas šķidruma temperatūru.
- Pārbaudiet dzinēja vadības bloku: Uzticiet ECU pārbaudi profesionālim un, ja nepieciešams, to salabojiet vai nomainiet.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0119
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0119?
Īslaicīga braukšana ir iespējama, bet nav ieteicama. Dzinējs var pārkarst vai darboties neefektīvi, kas var izraisīt dārgus, izrietošus bojājumus. Pēc iespējas ātrāk novērsiet kļūdu.
Cik maksā kļūdas koda P0119 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns ECT sensors maksā 20-80 eiro, kabeļa remonts - 50-150 eiro, bet termostata nomaiņa - 80-200 eiro, ieskaitot darbu.
Kā es pats varu diagnosticēt kļūdas kodu P0119?
Lai apstiprinātu kodu, izmantojiet OBD skeneri. Vizuāli pārbaudiet kabeļu savienojumus un ar multimetru izmēriet ECT sensora pretestību dažādās temperatūrās.
Vai kļūdas kods P0119 parādās tikai noteiktās temperatūrās?
Jā, kods P0119 bieži parādās ar pārtraukumiem, īpaši tad, kad motors uzsilst vai ekstremālās temperatūrās, kad sensors sniedz nestabilas vērtības.
Vai zems dzesēšanas šķidruma līmenis var izraisīt kļūdas kodu P0119?
Noteikti. Pārāk zems dzesēšanas šķidruma līmenis vai gaisa burbuļi sistēmā var izraisīt to, ka ECT sensors paziņo nepareizas vai svārstīgas vērtības un izraisa EOBD kodu.
Vai pēc P0119 kļūdas novēršanas man ir jāizdzēš kļūdas atmiņa?
Jā, pēc veiksmīga remonta ar OBD diagnostikas rīku jāizdzēš defektu atmiņa un jāveic testa brauciens, lai pārliecinātos, ka kods vairs neatkārtojas.