Tiek parādīts kļūdas kods P0133 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi, ka lambda sensors pirms katalītiskā neitralizatora (1. banka, 1. sensors) pārāk lēni reaģē uz degvielas un gaisa maisījuma izmaiņām. Šis DTC P0133 norāda uz skābekļa sensora aizkavētu reakcijas laiku, kas var ietekmēt motora vadību. Dažādiem ražotājiem apzīmējums var nedaudz atšķirties, taču pamatproblēma paliek nemainīga.
Kādi var būt šīs kļūdas koda iemesli?
- Bojāts lambda sensors (O2 sensors).
- Piesārņots vai novecojis skābekļa sensors
- Bojāts lambda sensora vads.
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts motora vadības bloks
- Noplūdes ieplūdes sistēmā
- aizsērējis gaisa filtrs
- Degvielas sistēmas problēmas (inžektori, degvielas sūknis)
- Izplūdes gāzu noplūde pirms lambda sensora
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0133?
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklim nepieciešams vairāk degvielas nekā parasti
- nevienmērīga brīvgaitas režīmā: motors nevienmērīgi darbojas, kad motors stāv
- Jaudas zudums: Samazināta dzinēja jauda paātrinājuma laikā
- Izplūdes gāzu smaka: Palielināts vai neparasts izplūdes gāzu aromāts
- Dzinējs nepareizi uzliesmo: Dzinēja dzinēja dzinējs: trīcēšana vai aizķeršanās braukšanas laikā
- Sliktas izplūdes vērtības: Paaugstināts izmešu daudzums izmešu testa laikā
Kā novērst kļūdu koda P0133 problēmu?
- Bojājuma koda P0133 novēršanai nepieciešama sistemātiska pieeja cēloņa identificēšanai un novēršanai.
- Pilnībā nomainiet lambda sensoru, jo lēni reaģējošu sensoru parasti nav iespējams salabot un tas jānomaina ar jaunu oriģinālo vai augstas kvalitātes repliku.
- Pārbaudiet, iztīriet vai salabojiet vadu un spraudņu savienojumus ar skābekļa sensoru, tostarp pārbaudiet, vai nav korozijas, bojājumu vai vaļīgu kontaktu.
- nomainiet gaisa filtru un pārbaudiet, vai ieplūdes sistēmā nav noplūdes, jo netīri filtri vai nepareiza gaisa padeve var ietekmēt sensora vērtības.
- Iztīriet degvielas sistēmu, pārbaudiet iesmidzināšanas sprauslas un, ja nepieciešams, nomainiet degvielas filtru, lai nodrošinātu optimālu maisījuma veidošanos.
- pārbaudiet, vai izplūdes sistēmā nav noplūdes pirms lambda sensora, un noslēdziet to, jo svešs gaiss var viltot izmērītās vērtības.
- nolasiet motora vadības bloku, no jauna iestatiet to un, ja kļūdas kods atkārtojas, profesionāli pārbaudiet vai nomainiet to.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0133
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0133?
Īstermiņā braukšana ir iespējama, bet nav ieteicama. Kļūdas kods P0133 var palielināt degvielas patēriņu un samazināt izplūdes gāzu emisijas. Ātrs remonts ir labvēlīgs videi un jūsu makam.
Cik maksā kļūdas koda P0133 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: Jauns lambda sensors maksā no 80 līdz 200 eiro plus darbs (50-100 eiro). Ja ir problēmas ar elektroinstalāciju, remonta izmaksas var būt 100-300 eiro.
Kā atpazīt bojātu lambda sensoru ar kodu P0133?
Tipiskas pazīmes ir nevienmērīga tukšgaitas darbība, palielināts patēriņš un melni dūmi no izplūdes gāzu izplūdes gāzu izplūdes. Profesionāla OBD diagnostika var skaidri parādīt sensora lēno reakcijas laiku.
Vai es pats varu nomainīt lambda sensoru ar kodu P0133?
Izmantojot pareizos instrumentus un pieredzi, ir iespējams nomainīt sensoru. Tomēr elektrisko savienojumu un pareizas novietošanas dēļ neprofesionāļiem jākonsultējas ar specializētu darbnīcu.
Cik ilgi parasti darbojas lambda sensors?
Lambda sensors parasti kalpo 100 000-150 000 kilometru. Tomēr, bieži veicot īsus braucienus vai lietojot sliktas kvalitātes degvielu, kalpošanas laiks var būt ievērojami īsāks.
Vai defekta kodu P0133 var izraisīt nekvalitatīva degviela?
Jā, nekvalitatīva vai piesārņota degviela var piesārņot lambda sensoru un palēnināt tā reakcijas laiku. Regulāra kvalitatīvas degvielas lietošana novērš šo problēmu.