Tiek parādīts kļūdas kods P0137 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
Izmantojot šo DTC, OBD/EOBD sistēma konstatē, ka lambda sensora spriegums 1. bankas 2. sensorā (O2 sensors) ir pārāk zems. Šis bojājuma kods ietekmē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu un katalītiskā neitralizatora uzraudzību. Dažādi ražotāji šo defekta kodu var interpretēt nedaudz atšķirīgi, bet vienmēr tas attiecas uz skābekļa sensoru, kas atrodas lejpus ķēdes.
Kādi var būt šī defekta koda iemesli?
- Bojāts pakārtotais lambda sensors (1. banka, 2. sensors).
- bojāti vai sarūsējuši O2 sensora vadi.
- vaļīgi vai netīri kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts katalītiskais pārveidotājs ar samazinātu efektivitāti
- Izplūdes gāzu noplūde pirms pakārtotā sensora
- Bojāta motora vadības bloka programmatūra
- Īssavienojums sensora sildītājā
- Netīrs vai sodrējušs lambda sensors
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P0137?
- Palielināts degvielas patēriņš: Bojātas maisījuma kontroles dēļ transportlīdzeklis patērē vairāk degvielas nekā parasti.
- Sliktas izplūdes gāzu emisiju vērtības: Izplūdes gāzu emisiju testa laikā tiek izmērītas paaugstinātas izplūdes vērtības.
- Nestabila tukšgaitas darbība: Dzinējs brīvgaitā darbojas nevienmērīgi vai raiti.
- Jaudas zudums: Dzinēja jaudas samazināšanās, īpaši jūtama pie lielākiem dzinēja apgriezieniem.
- Motora kontrollampiņa: Motora pārbaudes indikators iedegas nepārtraukti vai mirgo.
Kā novērst kļūdu koda P0137 problēmu?
- Lai noteiktu precīzu iemeslu, ir jāveic sistemātiska diagnostika.
- Nomainiet lambda sensoru: Nomainiet bojāto O2 sensoru 1. bankas 2. pozīcijā ar jaunu, ievērojot pareizos pievilkšanas griezes momentus.
- Veikt elektroinstalācijas remontu: Atrodiet bojātos lambda sensora kabeļus, salabojiet pārrautos kabeļus vai nomainiet visu kabeļu komplektu.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Notīriet visus kontaktdakšu kontaktus ar skābekļa sensoru, apstrādājiet tos ar kontaktu aerosolu un cieši noslēdziet.
- Ja katalītiskais neitralizators ir bojāts, nomainiet to pret jaunu un pēc tam veiciet testa braucienu, lai pārbaudītu tā darbību.
- Noslēdziet izplūdes gāzu noplūdes: Atrodiet noplūdes izplūdes sistēmā pirms sensora un aiztaisiet tās ar piemērotām remonta pastām vai metinot.
- Veiciet programmatūras atjaunināšanu: ieprogrammējiet motora vadības bloku ar jaunāko transportlīdzekļa ražotāja programmaparatūru.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0137
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0137?
Īsu brīdi ir iespējams turpināt braukt, taču kods P0137 ir jānovērš pēc iespējas ātrāk. Pasliktinās izplūdes gāzu rādītāji un ievērojami palielinās degvielas patēriņš.
Cik maksā kļūdas koda P0137 novēršana?
Izmaksas atšķiras atkarībā no iemesla: jauns lambda sensors maksā 80-200 eiro, kabeļu remonts 50-150 eiro, katalītiskā neitralizatora nomaiņa var izmaksāt 400-1200 eiro.
Cik ilgā laikā tiek novērsts kods P0137?
Vienkāršs sensora remonts aizņem 30-60 minūtes, sarežģītāki katalītiskā neitralizatora vai vadu remontdarbi var aizņemt 2-4 stundas.
Vai es pats varu salabot kļūdas kodu P0137?
Ar atbilstošām zināšanām ir iespējams nomainīt lambda sensoru. Sarežģītāka diagnostika un katalītiskā pārveidotāja remonts jāveic specializētās darbnīcās.
Cik bieži parādās kļūdas kods P0137?
Šis EOBD kods ir viens no biežāk sastopamajiem defektu kodiem, un tas parādās biežāk, jo īpaši transportlīdzekļiem ar lielāku nobraukumu (virs 100 000 km).
Vai defekta kods P0137 pazūd pats no sevis?
Nē, šis defekta kods nepazūd automātiski. Pirms koda dzēšanas problēma ir jānovērš mehāniski.