Tiek parādīts kļūdas kods P0138 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi, ka aizmugurējā skābekļa sensora (1. banka, 2. sensors) spriegums ir pārāk augsts. Šis DTC P0138 norāda uz kļūmi O2 sensora aizmugurējā daļā vai tā ķēdē, kas atrodas aiz katalītiskā neitralizatora. Bojājuma kods var rasties dažādiem ražotājiem, un tas ietekmē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu un motora vadības bloku.
Kādi var būt šī defekta koda iemesli?
- Bojāts aizmugurējais skābekļa sensors (1. banka, 2. sensors).
- Bojāti vai sarūsējuši O2 sensora kabeļu savienojumi.
- īssavienojums sensora vados
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Netīrs vai piesārņots skābekļa sensors
- Noplūdes izplūdes sistēmā pirms sensora
- Nepareizs degvielas un gaisa maisījums
- Bojāts katalītiskais pārveidotājs
Kādi simptomi parādās paralēli kļūdas kodam P0138?
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklis patērē vairāk degvielas nekā parasti, jo ir bojāta maisījuma kontrole.
- Sliktas izplūdes gāzu emisiju vērtības: Izplūdes gāzu emisiju pārbaudes laikā tiek konstatētas paaugstinātas izplūdes vērtības.
- Nestabila tukšgaitas darbība: Dzinējs brīvgaitā darbojas nevienmērīgi vai raiti.
- Jaudas zudums: manāms motora jaudas samazinājums, īpaši pie lielākiem motora apgriezieniem.
- Trakšķēšana, paātrinoties: Transportlīdzeklis paātrinājuma laikā trīc vai stostās.
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0138?
- Vispirms jāveic rūpīga diagnostika, lai noteiktu precīzu iemeslu.
- Nomainiet skābekļa sensoru: Aizstāt bojāto aizmugurējo O2 sensoru (1. banka, 2. sensors) ar jaunu oriģinālo daļu, ievērojot pareizos pievilkšanas griezes momentus.
- salabot vadu instalāciju: Atrodiet bojātus vai sarūsējušus skābekļa sensora kabeļus, salabojiet bojātās vietas vai nomainiet visu vadu instalāciju.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Noņemiet visus O2 sensora savienotājus, notīriet tos ar kontaktu aerosolu un atkal cieši savienojiet, lai novērstu vaļīgus kontaktus.
- Noslēgt izplūdes sistēmu: Novērst noplūdes izplūdes sistēmā pirms sensora, izmantojot jaunas blīves vai metināšanas darbus.
- Pārbaudiet dzinēja vadības bloku: Pārbaudiet ECU, vai nav defektu, un, ja nepieciešams, salabojiet vai nomainiet to.
- Iztīriet degvielas sistēmu: Veikt profesionālu degvielas sistēmas tīrīšanu, lai novērstu piesārņojumu, kas varētu ietekmēt sensoru.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0138
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0138?
Īstermiņā ir iespējams turpināt braukt, taču traucējumu kods P0138 ir jānovērš pēc iespējas ātrāk. Bojāta skābekļa sensora dēļ palielinās degvielas patēriņš un pasliktinās izplūdes gāzu vērtības, kas ilgtermiņā var sabojāt katalītisko neitralizatoru.
Cik maksā defekta koda P0138 novēršana?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns skābekļa sensors maksā 80-200 eiro, darbaspēka izmaksas ir aptuveni 50-100 eiro. Ja ir problēmas ar kabeļiem, par remontu var nākties samaksāt vēl 100-300 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt DTC P0138?
Kodu var nolasīt un dzēst, izmantojot OBD skeneri. Vizuāli pārbaudiet, vai aizmugurējā O2 sensora kabeļi nav bojāti. Tomēr precīzam sprieguma mērījumam ir nepieciešams profesionāls diagnostikas aprīkojums.
Vai bojāts katalītiskais pārveidotājs var izraisīt kodu P0138?
Jā, bojāts katalītiskais neitralizators var netieši izraisīt defekta kodu P0138, jo tas maina izplūdes gāzu sastāvu un tādējādi nosūta nepareizus signālus uz pakārtoto skābekļa sensoru.
Cik bieži jāmaina skābekļa sensors?
Skābekļa sensoru kalpošanas laiks ir aptuveni 100 000-150 000 kilometru. Vecākiem transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļiem ar sliktu degvielas kvalitāti var būt nepieciešama agrāka nomaiņa.
Vai kļūdas kods P0138 pēc remonta automātiski pazūd?
Nē, pēc remonta EOBD kods ir jādzēš ar diagnostikas ierīci. Pēc tam jāveic vairāki braukšanas cikli, lai sistēma atpazītu remontu.