Tiek parādīts kļūdas kods P0156 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P0156 norāda, ka OBD sistēma ir konstatējusi defektu 2. cilindru bankas 2. lambda sensora (skābekļa sensora lejupejošajā daļā). Šis sensors uzrauga izplūdes gāzu vērtības aiz katalītiskā neitralizatora un ir ļoti svarīgs emisijas kontrolei. Dažādiem ražotājiem šis EOBD kods var būt ar nedaudz atšķirīgiem nosaukumiem, bet vienmēr attiecas uz vienu un to pašu komponentu.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts 2. lambda sensors 2. cilindru bankā.
- bojāti vai sarūsējuši skābekļa sensora kabeļu savienojumi
- vaļīgi vai netīri kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts katalītiskais pārveidotājs
- Izplūdes gāzu noplūde pirms lambda sensora
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- sensora piesārņojums ar eļļu vai dzesēšanas šķidrumu
- Elektriskais īssavienojums sensora ķēdē
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0156?
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklim nepieciešams vairāk degvielas nekā parasti
- nevienmērīga brīvgaitas režīmā: Nevienmērīga motora darbība, kad motors stāv
- Izplūdes gāzu smaka: Pastiprināts vai neparasts izplūdes gāzu aromāts.
- Jaudas zudums: Samazināta motora jauda, īpaši pie lielākiem apgriezieniem.
- Neveiksmīgs emisiju tests: Transportlīdzeklis neiztur emisiju testu
- trīcēšana, paātrinoties: Nevienmērīga jaudas pārnese
Kā novērst kļūdu koda P0156 problēmu?
- Lai noteiktu precīzu cēloni, ir jāveic sistemātiska diagnostika.
- Bojātā lambda sensora 2. lambda sensora 2. cilindru bankā nomaiņa ar oriģinālo daļu vai līdzvērtīgas kvalitātes sastāvdaļu.
- Bojāto kabeļu un spraudņu savienojumu remonts vai nomaiņa sensora ķēdē ar sekojošu izolāciju.
- netīro kontaktu tīrīšana un visu elektrisko savienojumu hermētisku savienojumu nodrošināšana.
- Katalizatora nomaiņa, ja konstatēts defekts, un pēc tam sistēmas kalibrēšana.
- Izplūdes gāzu noplūdes aiztaisīšana, nomainot bojātas blīves vai cauruļu daļas.
- Dzinēja vadības bloka atjaunināšana vai nomaiņa, ja konstatēti elektroniski defekti saskaņā ar ražotāja specifikācijām.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0156
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0156?
Īsu laiku ir iespējams turpināt braukt, taču kļūme ir nekavējoties jānovērš. Kods P0156 var palielināt izmešu daudzumu un degvielas patēriņu, kā arī ilgtermiņā sabojāt katalītisko neitralizatoru.
Cik maksā kļūdas koda P0156 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: jauns lambda sensors maksā 80-200 eiro plus darbaspēks. Katalītiskā pārveidotāja bojājums var izmaksāt 500-1500 eiro. Kabeļu remonts parasti ir lētāks - 50-150 eiro.
Cik ilgs ir P0156 kļūdas koda remonts?
Lambda sensora nomaiņa aizņem aptuveni 30-60 minūtes. Sarežģītāks remonts, piemēram, katalītiskā neitralizatora nomaiņa, atkarībā no transportlīdzekļa modeļa var aizņemt 2-4 stundas.
Vai es pats varu salabot defekta kodu P0156?
Ir iespējams veikt pamata pārbaudes, piemēram, vizuālu kabeļu pārbaudi. Tomēr sensora nomaiņai ir nepieciešamas speciālas zināšanas un īpaši instrumenti. Mūsdienīgiem transportlīdzekļiem ieteicams izmantot specializētu darbnīcu.
Kā atpazīt bojātu lambda sensoru ar kodu P0156?
Tipiskas pazīmes ir izplūdes gāzu vērtības svārstības, palielināts patēriņš un nevienmērīga motora darbība. Profesionāla OBD diagnostika var parādīt sensora vērtības reālajā laikā un skaidri noteikt defektus.
Vai defekta kods P0156 neļauj veikt galveno pārbaudi?
Jā, aktīvs P0156 kods izraisa atteikumu veikt emisiju pārbaudi. Pirms sekmīgas vispārējās pārbaudes veikšanas transportlīdzeklis ir jālabo un defekta atmiņa jāizdzēš.