Tiek parādīts kļūdas kods P0157 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
DTC P0157 norāda, ka OBD sistēma ir konstatējusi zemu spriegumu lambda sensora 2. bankas 2. punktā (aiz katalītiskā neitralizatora). Šis EOBD defekta kods norāda uz problēmām ar izplūdes gāzu uzraudzības sistēmu un skābekļa sensoru izplūdes traktā. Dažādiem ražotājiem precīzs apzīmējums var atšķirties, taču O2 sensora pamatfunkcija paliek nemainīga.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts lambda sensors 2. bankas 2. zonā.
- Bojāts skābekļa sensora vads
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts katalītiskais pārveidotājs
- Izplūdes gāzu noplūde pirms sensora
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Netīrs vai aizsērējis gaisa filtrs
- Problēmas ar degvielas padevi
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0157?
- Palielināts degvielas patēriņš: Bojātas maisījuma kontroles dēļ transportlīdzeklim nepieciešams vairāk degvielas nekā parasti.
- Nevienmērīga tukšgaitas darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi vai, stāvot, svārstās apgriezienu skaits.
- Samazināta motora jauda: manāms jaudas zudums, īpaši pie lielākiem motora apgriezieniem.
- Izplūdes gāzu smaka: Izplūdes gāzu neparasta smaka nepilnīgas sadegšanas dēļ.
- Trakšķēšana, paātrinoties: Transportlīdzekļa reakcija uz akseleratora pedāļa nospiešanu ir aizkavēta vai nevienmērīga.
Kā novērst problēmu ar defekta kodu P0157?
- Bojājuma koda P0157 novēršanai ir nepieciešama sistemātiska pieeja, lai noteiktu galveno cēloni.
- Nomainiet lambda sensoru: Nomainiet bojāto 2. bankas 2. skābekļa sensoru ar jaunu oriģināliekārtu vai augstas kvalitātes pēcpārdošanas daļu un veiciet testa braucienu.
- Remontēt vadu instalāciju: Pārbaudiet, vai visi vadi, kas savieno O2 sensoru, nav bojāti, pārrāvumi vai nobrāzumi, un salabojiet vai pilnībā nomainiet bojātos vadus.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Atvienojiet sensora savienotājus, notīriet kontaktus ar kontaktu aerosolu, pārbaudiet, vai nav korozijas, un atjaunojiet savienojumu hermētiskumu.
- Ja katalītiskais neitralizators ir bojāts, nomainiet to pret jaunu, jo bojāts katalītiskais neitralizators izraisa nepareizus rādījumus uz pakārtotā sensora.
- Noslēgt izplūdes sistēmu: Atrodiet noplūdes izplūdes sistēmā pirms sensora, izmantojot dūmu testu, un aiztaisiet tās ar piemērotām remonta pastām vai nomainiet sastāvdaļas.
- Pārbaudiet dzinēja vadības bloku: Pārbaudiet ECU, vai tajā nav programmatūras kļūdu, un, ja nepieciešams, atjauniniet vai pārprogrammējiet to.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0157
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0157?
Īsu laiku braukt ir iespējams, taču tas nav ieteicams. Kļūdas kods P0157 var izraisīt palielinātu degvielas patēriņu un katalītiskā pārveidotāja bojājumus. Pēc iespējas ātrāk novērsiet problēmu.
Cik maksā kļūdas koda P0157 novēršana?
Remonta izmaksas atšķiras atkarībā no iemesla: Lambda sensora nomaiņa 80-200 eiro, kabeļa remonts 50-150 eiro, katalītiskā neitralizatora nomaiņa 300-800 eiro. Lai aprēķinātu izmaksas, ir nepieciešama precīza diagnostika.
Cik bieži rodas kods P0157?
DTC P0157 ir viens no biežāk sastopamajiem EOBD kodiem, un tas īpaši bieži parādās transportlīdzekļiem ar lielāku nobraukumu (vairāk nekā 100 000 km), jo lambda sensori ir nolietojamas detaļas.
Vai es varu pats izlabot kļūdas kodu P0157?
Ir iespējams veikt vienkāršus darbus, piemēram, iztīrīt kontaktdakšu savienojumus. Tomēr O2 sensora nomaiņai ir nepieciešamas speciālas zināšanas un īpaši instrumenti. Sarežģītākus remontdarbus vajadzētu veikt profesionāļiem.
Vai kods P0157 pazūd pats no sevis?
Nē, kļūdas kods nepazūd automātiski. Pat pēc dzēšanas tas atgriezīsies, ja galvenais iemesls nebūs novērsts. Nepieciešams profesionāls remonts.
Kā izvairīties no kļūdas koda P0157?
Regulāra apkope, savlaicīga gaisa filtra maiņa, kvalitatīvas degvielas lietošana un apkopes intervālu ievērošana palīdz izvairīties no lambda sensora problēmām.