Tiek parādīts kļūdas kods P0158 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi, ka aizmugurējā lambda sensora (banka 2, sensors 2) spriegums ir pārāk augsts. Šis DTC P0158 norāda uz problēmu ar skābekļa sensoru aiz katalītiskā neitralizatora, kas ir atbildīgs par izplūdes gāzu attīrīšanas kontroli.
Kādi var būt šīs kļūdas koda iemesli?
- Bojāts aizmugurējais lambda sensors (2. banka, 2. sensors)
- Bojāti lambda sensora kabeļu savienojumi.
- Sarūsējuši vai vaļīgi kontaktdakšu savienojumi
- īssavienojums vados uz sensoru
- Bojāts motora vadības bloks (reti)
- Lambda sensora piesārņojums ar degvielas piedevām.
- sensora mehāniski bojājumi karstuma vai vibrācijas dēļ
- Bojāts zemējuma savienojums
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0158?
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklis patērē vairāk degvielas nekā parasti, jo ir traucēta maisījuma kontrole.
- Nestabila brīvgaitas režīmā: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitā vai svārstās apgriezienu skaits.
- Samazināta motora jauda: manāms jaudas zudums, īpaši pie lielākiem motora apgriezieniem.
- Izplūdes problēmas: Paaugstināts piesārņotāju līmenis un, iespējams, neizturēts izmešu tests.
- Dzinēja pārbaudes indikators: Dzeltenā brīdinājuma lampiņa pastāvīgi iedegas uz instrumentu paneļa.
Kā novērst kļūdu koda P0158 problēmu?
- Bojājuma koda P0158 novēršanai nepieciešama sistemātiska pieeja, lai noteiktu un novērstu cēloni.
- Nomainiet lambda sensoru: Nomainiet bojāto aizmugurējo lambda sensoru (2. banka, 2. sensors) ar oriģinālo daļu vai augstas kvalitātes rezerves daļu, jo tas ir visbiežāk sastopamais problēmas koda P0158 cēlonis.
- Pārbaudiet un salabojiet vadu: Pārbaudiet visus kabeļu savienojumus ar lambda sensoru, vai tie nav bojāti, korodējuši vai īssavienojušies, un salabojiet vai nomainiet bojātos kabeļus.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Atvienojiet lambda sensora kontaktdakšas savienojumu, notīriet kontaktus ar kontaktu aerosolu un pārliecinieties, ka savienojums ir stabils.
- Pārbaudiet zemējuma savienojumu: Pārbaudiet motora sistēmas zemējuma savienojumus un iztīriet vai nomainiet sarūsējušos zemējuma punktus.
- Notīriet defektu atmiņu un veiciet testa braucienu: Pēc remonta izdzēsiet DTC ar OBD skeneri un veiciet plašu testa braucienu, lai pārbaudītu, vai kļūdas kods parādās atkal.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0158
Vai es varu turpināt braukt ar defekta kodu P0158?
Īsu brīdi var turpināt braukt, taču defektu vajadzētu novērst pēc iespējas ātrāk. Kods P0158 pasliktina izplūdes gāzu attīrīšanu un var izraisīt lielāku degvielas patēriņu un vides piesārņojumu.
Cik maksā kļūdas koda P0158 novēršana?
Izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: Jauns lambda sensors maksā no 80 līdz 200 eiro, kā arī darbaspēka izmaksas ir aptuveni 100-150 eiro. Kabeļu problēmu gadījumā remonta izmaksas var būt 150-300 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt defekta kodu P0158?
Kodu var nolasīt, izmantojot OBD skeneri. Vizuāli pārbaudiet aizmugurējā lambda sensora vadu un pārliecinieties, vai kontaktdakšu savienojumi nav korodējuši vai atslābuši kontakti.
Vai bojāts katalītiskais neitralizators var izraisīt kodu P0158?
Netieši jā, bet P0158 attiecas tieši uz lambda sensoru aiz katalītiskā neitralizatora. Bojāts katalītiskais neitralizators, visticamāk, izraisītu citus defektu kodus, piemēram, P0420.
Cik bieži rodas defekta kods P0158?
P0158 ir salīdzinoši bieži sastopams EOBD defekta kods, jo īpaši transportlīdzekļiem ar lielāku nobraukumu (virs 100 000 km), jo lambda sensori ir nolietojamas detaļas.
Vai P0158 var izmantot universālu lambda sensoru?
Ieteicams izmantot transportlīdzeklim specifisku lambda sensoru, jo universālie sensori var neatbilst precīzām specifikācijām un var atkal radīt problēmas.