Tiek parādīts kļūdas kods P0173 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ar DTC P0173 konstatē problēmu ar degvielas regulēšanas sistēmu 2. banku, kas norāda, ka gaisa un degvielas maisījums ir pārāk liess. Šis defekta kods ietekmē degvielas sistēmu, skābekļa sensorus un dzinēja vadības bloku V6 un V8 dzinējiem. Dažādiem ražotājiem šim kodam var būt dažādas prioritātes, jo īpaši Vācijas premium klases ražotāji uz maisījuma defektiem reaģē jutīgāk.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts skābekļa sensors (lambda sensors) 2. bankā.
- Bloķēti vai bojāti degvielas iesmidzinātāji
- Noplūdes ieplūdes traktā
- Bojāts degvielas sūknis vai zems degvielas spiediens
- Netīrs masu gaisa plūsmas sensors (MAF sensors)
- Bojāta vakuuma sistēma
- Bojāts degvielas spiediena regulators
- aizsērējis degvielas filtrs
- Atbrīvojušies vai sarūsējuši kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0173?
- Nevienmērīga tukšgaitas darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi brīvgaitā.
- Jaudas zudums: manāms motora jaudas samazinājums, īpaši pie slodzes.
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklim nepieciešams vairāk degvielas nekā parasti
- Aizdedzes problēmas: Grūtības iedarbināt dzinēju, jo īpaši, ja dzinējs ir auksts.
- trīcēšana, paātrinoties: Nevienmērīga jaudas padeve paātrinājuma laikā
- Melni dūmi no izplūdes gāzu izplūdes gāzu: Redzami izplūdes gāzu izmeši nepilnīgas sadegšanas dēļ.
Kā novērst kļūdu koda P0173 problēmu?
- Kļūdas koda P0173 labošanai nepieciešama sistemātiska skarto komponentu diagnostika.
- Pārbaudiet un nomainiet skābekļa sensorus: Pārbaudiet visus 2. bankas lambda sensorus ar multimetru un nomainiet bojātos sensorus ar oriģinālajām detaļām.
- Iztīriet degvielas sistēmu: Ja degvielas iesmidzināšanas sprauslas ir ļoti netīras, profesionāli iztīriet tās vai nomainiet pilnībā.
- Pārbaudiet ieplūdes traktu, vai nav noplūdes: Pārbaudiet visas šļūtenes, blīves un savienojumus starp gaisa filtru un ieplūdes kolektoru un nomainiet bojātās daļas.
- Notīriet vai nomainiet masas gaisa plūsmas sensoru: Iztīriet MAF sensoru ar speciālu tīrīšanas līdzekli vai nomainiet to pret jaunu, ja sensors ir bojāts.
- Izmēriet degvielas spiedienu un pārbaudiet sūkni: Veikt degvielas spiediena pārbaudi un nomainīt degvielas sūkni vai spiediena regulatoru, ja spiediens ir nepietiekams.
- Nomainiet degvielas filtru: Nomainiet veco filtru pret jaunu un pārbaudiet arī degvielas padeves caurules, vai tās nav aizsērējušas.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0173
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0173?
Īsi braucieni ir iespējami, taču problēma jānovērš pēc iespējas ātrāk. Kods P0173 var izraisīt dzinēja bojājumus, ja liesais maisījums saglabājas ilgu laiku un izraisa pārkaršanu.
Cik maksā kļūdas koda P0173 remonts?
Remonta izmaksas svārstās no 150 līdz 800 eiro atkarībā no iemesla. Jauns skābekļa sensors maksā aptuveni 80-200 eiro, bet degvielas sistēmas tīrīšana - aptuveni 150-300 eiro.
Cik ilgā laikā tiek diagnosticēta kļūda P0173?
Profesionāla P0173 koda diagnostika autoservisā aizņem aptuveni 1-2 stundas, jo, lai noteiktu precīzu iemeslu, ir jāpārbauda vairākas sistēmas.
Vai es varu pats novērst defekta kodu P0173?
Ir iespējams veikt vienkāršus pasākumus, piemēram, nomainīt gaisa filtru vai iztīrīt MAF sensoru. Tomēr sarežģītāki degvielas sistēmas remontdarbi jāveic speciālistiem.
Vai pēc remonta P0173 kods atgriezīsies?
Ja remonts ir veikts pareizi un ir izmantotas kvalitatīvas detaļas, kods parasti neatkārtojas. Ja P0173 atgriežas, iespējams, ka nav salabotas visas skartās sastāvdaļas.
Kādi citi kļūdu kodi parādās kopā ar P0173?
Bieži vien vienlaikus parādās kodi P0170 (Fuel Trim Bank 1), P0174 (System Too Lean Bank 2) vai P0171 (System Too Lean Bank 1), jo tie visi attiecas uz degvielas un gaisa maisījumu.