Tiek parādīts kļūdas kods P0175 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma konstatē pārāk bagātīgu degvielas maisījumu motora 2. bankā. Šis DTC P0175 norāda, ka skābekļa sensors vai lambda zonde ir reģistrējusi nesabalansētu gaisa un degvielas maisījumu. Dažādiem ražotājiem, piemēram, BMW, Mercedes-Benz vai Audi, šis kļūdas kods var nedaudz atšķirīgi ietekmēt dzinēja vadības bloku.
Kādi var būt šī kļūdas koda iemesli?
- Bojāts lambda sensors 2. bankā
- aizsērējis vai netīrs gaisa filtrs
- Bojāts masas gaisa plūsmas sensors (MAF sensors)
- Degvielas iesmidzinātāju noplūde
- Bojāts degvielas spiediena regulators
- Bojāta kartera ventilācija (PCV vārsts)
- Noplūdes ieplūdes traktā
- Netīra vai bojāta droseļvārsta
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Bojāts degvielas sūknis ar pārmērīgu spiedienu
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0175?
- Palielināts degvielas patēriņš: Transportlīdzeklis patērē ievērojami vairāk degvielas nekā parasti
- melni dūmi no izplūdes gāzu izplūdes: Īpaši redzams, kad paātrinās
- nevienmērīga motora darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi vai brīvgaitā trīc.
- Jaudas zudums: jūtams dzinēja jaudas samazinājums, paātrinoties.
- Spēcīga degvielas smaka: jūtami degvielas tvaiki transportlīdzekļa iekšpusē vai ārpusē
- Aizdedzes problēmas: Grūtības iedarbināt dzinēju, īpaši aukstā laikā.
Kā var atrisināt problēmu ar kļūdas kodu P0175?
- Lai novērstu šo kļūdas kodu, ir jāveic sistemātiska degvielas un gaisa padeves diagnostika.
- Bojātā lambda sensora nomaiņa 2. bankas blokā pēc iepriekšējiem sensora signālu un pretestības vērtību mērījumiem.
- Gaisa filtra tīrīšana vai nomaiņa un visas gaisa ieplūdes sistēmas pārbaude, lai konstatētu noplūdes.
- masas gaisa plūsmas sensora nomaiņa pēc izmērīto vērtību pārbaudes brīvgaitā un pie slodzes.
- Degvielas iesmidzinātāju profesionāla tīrīšana vai nomaiņa, tostarp iesmidzināšanas modeļu pārbaude.
- Degvielas spiediena regulatora nomaiņa pēc degvielas spiediena mērījumiem sistēmā.
- PCV vārsta nomaiņa un pilnīgas kartera ventilācijas pareizas darbības pārbaude.
- Noplūdes novēršana ieplūdes traktā, nomainot bojātās šļūtenes vai blīves.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0175
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0175?
Īstermiņā braukšana ir iespējama, taču pēc iespējas ātrāk jānovērš kļūdas kods. Palielinātais degvielas patēriņš un iespējamie no tā izrietošie katalītiskā neitralizatora bojājumi var būt dārgi.
Cik maksā defekta koda P0175 novēršana?
Atkarībā no cēloņa izmaksas ir dažādas: gaisa filtrs 20-50 €, lambda sensors 80-200 €, masas gaisa plūsmas sensors 150-300 €, degvielas iesmidzinātāji 200-600 €. Diagnoze maksā vēl 50-100 €.
Kā var noteikt, vai kļūdas kods P0175 patiešām ir novērsts?
Pēc remonta jāizdzēš EOBD atmiņa un jāveic testa brauciens. Ja pēc vairākiem braukšanas cikliem kods neatgriežas, problēma ir novērsta.
Vai es varu pats izlabot kļūdas kodu P0175?
Ir iespējams veikt vienkāršus pasākumus, piemēram, nomainīt gaisa filtru. Sarežģītākiem lambda sensoru vai degvielas sistēmas remontdarbiem jāapmeklē specializētā darbnīcā.
Kādas sekas var radīt kļūdas kods P0175?
Ilgtermiņā bagātīgs maisījums var sabojāt katalītisko neitralizatoru, kas var radīt remonta izmaksas 800-2000 eiro apmērā. Var tikt bojātas arī aizdedzes sveces un pats motors.
Cik bieži kļūdas kods P0175 parādās vecākiem transportlīdzekļiem?
Šis OBD kods ir biežāk sastopams transportlīdzekļos, kas nobraukuši vairāk nekā 100 000 km, jo ar vecumu nolietojas lambda sensori un citi sensori. Regulāra apkope var samazināt risku.