Tiek parādīts kļūdas kods P0220 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD sistēma konstatē defektu akseleratora pedāļa stāvokļa sensora B ķēdē, kas pazīstams arī kā akseleratora pedāļa stāvokļa sensors. Šis DTC P0220 bojājuma kods norāda, ka motora vadības bloks (ECU) saņem signālu ārpus paredzētā sprieguma diapazona no sekundārā akseleratora pedāļa pozīcijas sensora.
Kas var izraisīt šo defekta kodu?
- Bojāts akseleratora pedāļa pozīcijas sensors (APP sensors).
- bojāti vai sarūsējuši kabeļu savienojumi ar sensoru
- Atslābis vai slikts gāzes pedāļa pedāļa kontaktdakšas savienojums.
- Īssavienojums vai vaļējs savienojums vados
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Gāzes pedāļa mehāniski bojājumi
- netīrumi vai mitrums sensora zonā
- APP sensora barošanas problēmas
Kādi simptomi parādās paralēli defekta kodam P0220?
- Neregulāra droseļvārsta reakcija: Transportlīdzeklis reaģē ar aizkavēšanos vai neprognozējami, kad tiek nospiests akseleratora pedālis.
- aktivizēta avārijas braukšanas programma: Dzinējs darbojas tikai avārijas režīmā ar samazinātu jaudu
- Tukšas darbības problēmas: Nestabila vai svārstīga tukšgaitas darbība
- Paātrinājuma problēmas: Slikts paātrinājums vai nav paātrinājuma, neskatoties uz akseleratora pedāļa darbību.
- Pārbaudes motora indikators: Pastāvīga motora pārbaudes indikatora parādīšanās
- Dzinēja apstāšanās: Dzinējs apstājas braukšanas vai tukšgaitas režīmā
Kā novērst problēmu, kas saistīta ar defekta kodu P0220?
- Bojājuma koda P0220 novēršanai nepieciešama sistemātiska pieeja, lai noteiktu precīzu iemeslu.
- Pilnībā nomainiet akseleratora pedāļa stāvokļa sensoru: Nomainiet visu APP sensoru, jo tas parasti tiek uzstādīts kā vesels mezgls (izmaksas: 150-300 eiro plus darbaspēks).
- salabojiet vadu instalāciju un kontaktdakšu savienojumus: Pārbaudiet un salabojiet visus kabeļu savienojumus starp akseleratora pedāli un vadības bloku, notīriet sarūsējušos kontaktus un nomainiet bojātos kabeļus.
- pilnībā nomainiet akseleratora pedāļa bloku: Ja ir mehāniski bojājumi pašā pedālī, jānomaina viss pedāļa bloks ar integrēto sensoru (izmaksas: 200-500 eiro).
- atjaunot barošanas avotu: Pārbaudiet un salabojiet 5 V standartspriegumu un sensora zemējuma savienojumus, veicot mērījumus ar multimetru un remontējot kabeļus.
- Pārprogrammēt vai nomainīt motora vadības bloku: Ja visi pārējie komponenti ir kārtībā, var būt nepieciešama ECU pārprogrammēšana vai nomaiņa.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0220
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0220?
Turpināt braukšanu ir iespējams tikai ļoti ierobežotā apjomā, jo transportlīdzeklis parasti darbojas avārijas programmā. Nekavējoties jāapmeklē autoserviss, jo gāzes pedāļa reakcija var būt neprognozējama un rada drošības risku.
Cik maksā kļūdas koda P0220 remonts?
Remonta izmaksas atšķiras atkarībā no iemesla: sensora nomaiņa 150-300 eiro, visa akseleratora pedāļa bloka nomaiņa 200-500 eiro, plus darba izmaksas 100-200 eiro par katru. ECU problēmu gadījumā izmaksas var pieaugt līdz 800-1500 eiro.
Kā es pats varu diagnosticēt defekta kodu P0220?
Kodu var nolasīt ar OBD skeneri. Vizuāli pārbaudiet akseleratora pedāļa kabeļu savienojumus un ar multimetra palīdzību izmēriet APP sensora sprieguma vērtības (tām vajadzētu svārstīties 0,5-4,5 V robežās).
Vai kļūdas kods P0220 parādās biežāk noteiktos braukšanas apstākļos?
Eobd kods P0220 var parādīties īpaši mitros apstākļos, pēc transportlīdzekļa mazgāšanas vai ekstremālās temperatūrās, kad mitrums iekļūst sensora savienojumos.
Vai bojāts akseleratora pedāļa sensors var izraisīt citus kļūdu kodus?
Jā, bojāts APP sensors var izraisīt papildu kodus, piemēram, P0121, P0222, P0223 vai P2135, jo tie visi ir saistīti ar akseleratora pedāļa pozīcijas sistēmu.
Cik ilgā laikā tiek novērsts kļūdas kods P0220?
Atkarībā no cēloņa remonts aizņem 1-3 stundas: Sensora nomaiņa ilgst aptuveni 1 stundu, visa akseleratora pedāļa bloka nomaiņa 2-3 stundas, kabeļu remonts var aizņemt ilgāk.