Tiek parādīts kļūdas kods P0320 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi kļūdu aizdedzes sistēmā, precīzāk, problēmu ar aizdedzes sadalītāja signālu vai kloķvārpstas sensora ķēdi. Šis DTC P0320 norāda, ka vadības bloks nesaņem pienācīgu signālu no aizdedzes sadalītāja vai kloķvārpstas sensora. Dažādiem ražotājiem šim defekta kodam var būt nedaudz atšķirīgi nosaukumi, bet vienmēr tas attiecas uz problēmām ar aizdedzes impulsu noteikšanu.
Kādi var būt šī defekta koda iemesli?
- Bojāts kloķvārpstas sensors
- Bojāts aizdedzes sadalītājs
- Bojāti vai sarūsējuši kabeļu savienojumi
- vaļīgi vai netīri sveču savienojumi
- Bojāta aizdedzes spole
- Bojāti vadi uz vadības bloku
- nolietojies kloķvārpstas gredzena zobrats
- Bojāts motora vadības bloks
- Nepareiza aizdedzes iestatīšana
- Mehāniskas problēmas ar aizdedzes sadalītāju
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0320?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekli ir grūti iedarbināt vai tas vispār netiek iedarbināts.
- Dzinējs nepareizi uzliesmo: Nestabila brīvgaitas motora darbība un dzinēja trīcēšana braukšanas laikā.
- Jaudas zudums: Manāms dzinēja jaudas samazinājums.
- aizķeršanās: Dzinējs apstājas braukšanas vai tukšgaitas režīmā
- Palielināts degvielas patēriņš: Sliktāks degvielas patēriņš nepilnīgas sadegšanas dēļ.
- Melni dūmi: Tumši izplūdes dūmi no izplūdes caurules
Kā novērst problēmu kodu P0320?
- Traucējumu koda P0320 labošanai nepieciešama sistemātiska aizdedzes sistēmas diagnostika.
- Nomainiet kloķvārpstas sensoru: Izņemiet sensoru, uzstādiet jaunu sensoru un pareizi noregulējiet, pēc tam veiciet pamata regulēšanu.
- Remonts vai aizdedzes sadalītāja nomaiņa: Izņemiet visu aizdedzes sadalītāju, veiciet kapitālo remontu vai nomainiet to ar jaunu, pēc tam pārbaudiet aizdedzes iestatījumus.
- Pārbaudīt un salabot vadu instalāciju: Pārmēriet visus kabeļu savienojumus no sensora uz vadības bloku, nomainiet bojātos kabeļus un notīriet kontaktus.
- Notīriet kontaktdakšu savienojumus: Atvienojiet visas attiecīgās kontaktdakšas, notīriet tās ar kontaktu aerosolu un atkal stingri savienojiet.
- nomainīt aizdedzes spoli: Identificēt bojāto aizdedzes spoli, noņemt un nomainīt ar jaunu, vienlaikus pārbaudot arī aizdedzes kabeļus.
- Atjaunināt vadības bloka programmatūru: Savienojiet transportlīdzekli ar diagnostikas ierīci un instalējiet pieejamos programmatūras atjauninājumus.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0320
Vai es varu turpināt braukt ar defekta kodu P0320?
Nav ieteicams turpināt braukt ar defekta kodu P0320, jo motors jebkurā brīdī var apstāties. Tas rada ievērojamu drošības risku, īpaši ceļu satiksmē. Pēc iespējas ātrāk ir steidzami jāveic remonts.
Cik maksā defekta koda P0320 novēršana?
EOBD koda P0320 remonta izmaksas atšķiras atkarībā no cēloņa: kloķvārpstas sensors 80-150 eiro, aizdedzes sadalītājs 200-400 eiro, elektroinstalācija 100-250 eiro. Diagnoze maksā vēl 50-100 eiro.
Vai es varu pats novērst defekta kodu P0320?
Vienkāršus darbus, piemēram, kontaktdakšu savienojumu tīrīšanu vai kabeļu pārbaudi, var veikt arī neprofesionāli speciālisti. Tomēr kloķvārpstas sensora vai aizdedzes sadalītāja nomaiņai ir nepieciešamas speciālas zināšanas un speciāli instrumenti, tāpēc jākonsultējas ar autoservisu.
Cik ilgā laikā ir iespējams salabot kodu P0320?
Remonta laiks ir atkarīgs no cēloņa: Vienkāršs kabeļa remonts 1-2 stundas, kloķvārpstas sensora nomaiņa 2-3 stundas, pilnīga aizdedzes sadalītāja nomaiņa 3-5 stundas, ieskaitot pamata regulēšanu.
Vai kļūdas kods P0320 biežāk parādās noteiktiem transportlīdzekļiem?
Jā, šis DTC īpaši bieži parādās vecākiem transportlīdzekļiem ar aizdedzes sadalītājiem. Mūsdienu transportlīdzekļiem ar vienas dzirksteles aizdedzi šī problēma ir retāka, taču joprojām var rasties problēmas ar kloķvārpstas sensoru.
Kas notiek, ja kļūdu kodu P0320 ignorēju?
Koda P0320 ignorēšana var izraisīt nopietnus dzinēja bojājumus. Nepilnīga sadegšana var sabojāt katalītisko neitralizatoru, un neprognozējams aizture ievērojami palielina negadījumu risku.