Tiek parādīts kļūdas kods P0345 un iedegas motora pārbaudes lampiņa - ko tas nozīmē?
OBD/EOBD sistēma ir konstatējusi defektu 2. bankas sadales vārpstas sensora "A" ķēdē. Šis DTC P0345 norāda uz problēmām ar sadales vārpstas sensoru, tā vadiem vai vadības bloku. Dažādiem ražotājiem var būt nelielas atšķirības apzīmējumā, bet pamatbojājums vienmēr attiecas uz sadales vārpstas sensoru.
Kādi var būt šīs kļūdas koda iemesli?
- Bojāts 2. bankas sadales vārpstas sensors
- bojāti vai sarūsējuši sensora vadi
- vaļīgi vai netīri kontaktdakšu savienojumi
- Bojāts motora vadības bloks (ECU)
- Nepareiza sensora montāžas pozīcija vai vaļīgs stiprinājums
- Netīrs vai bojāts sadales vārpstas reluktora gredzens.
- Problēmas ar sadales vārpstas fāžu (VVT sistēma)
- Pārtraukts zemējuma savienojums
Kādi simptomi parādās paralēli bojājuma kodam P0345?
- Palaišanas problēmas: Transportlīdzekli ir grūti iedarbināt vai tas vispār netiek iedarbināts.
- nevienmērīga brīvgaitas darbība: Dzinējs darbojas nevienmērīgi tukšgaitā
- Jaudas zudums: Samazināta dzinēja jauda braukšanas laikā
- Palielināts degvielas patēriņš: Nepareizas iesmidzināšanas laika dēļ ir sliktāki degvielas patēriņa rādītāji.
- trīcēšana, paātrinoties: Dzinējs aizturas vai trīc zem slodzes.
- Pasliktinātas izplūdes gāzu vērtības: Izmešu testa laikā paaugstinātas izplūdes vērtības
Kā novērst kļūdu koda P0345 problēmu?
- Lai noteiktu precīzu kļūdas cēloni, ir jāveic sistemātiska diagnostika.
- Pilnībā nomainiet 2. sadales vārpstas sensora banku un pareizi to novietojiet, pēc tam dzēsiet kļūdas kodu un veiciet testa braucienu.
- Pārbaudiet vadu un kontaktdakšu savienojumus ar sensoru, salabojiet vai nomainiet bojātos kabeļus, notīriet kontaktus un apstrādājiet tos ar kontaktu aerosolu.
- Pārbaudiet, vai nav bojāts sadales vārpstas reluktora gredzens, un vajadzības gadījumā nomainiet to, kā arī pārbaudiet sadales vārpstas gultņus.
- Diagnosticēt motora vadības bloku un nomainīt vai pārprogrammēt, ja ir bojājums.
- Pilnībā pārbaudīt VVT sistēmu (mainīgo vārstu laika regulēšanas sistēmu) un nomainīt bojātās sastāvdaļas, piemēram, solenoīda vārstus vai regulētājus.
- Pārbaudīt un atjaunot sensora un motora vadības bloka zemējuma savienojumus.
Biežāk uzdotie jautājumi - Biežāk uzdotie jautājumi par DTC P0345
Vai es varu turpināt braukt ar kļūdas kodu P0345?
Īstermiņā braukšana ir iespējama, bet nav ieteicama. Dzinējs darbojas avārijas darbības programmā ar samazinātām veiktspējas vērtībām un palielinātu patēriņu. Tas jālabo pēc iespējas ātrāk, lai izvairītos no izrietošiem bojājumiem.
Cik maksā kļūdas koda P0345 remonts?
Izmaksas atšķiras atkarībā no iemesla: sadales vārpstas sensors maksā 50-150 eiro, darba laiks 1-2 stundas (80-160 eiro). Elektroinstalācijas problēmas var izmaksāt vēl 50-200 eiro. Sarežģītāks VVT sistēmas remonts izmaksā 300-800 eiro.
Kā atpazīt bojātu sadales vārpstas sensoru ar P0345?
Tipiskas pazīmes ir iedarbināšanas problēmas, raita brīvgaita, jaudas zudums un iedegusies motora kontroles lampiņa. OBD diagnostika skaidri apstiprina īpašo kļūdas kodu P0345.
Vai es pats varu nomainīt sadales vārpstas sensoru ar P0345?
Sensoru ir iespējams nomainīt, izmantojot pamatzināšanas. Sensors parasti ir viegli pieejams un ir piestiprināts tikai ar vienu skrūvi. Ir svarīgi to pareizi novietot un pēc tam izdzēst kļūdas atmiņu.
Cik ilgi parasti darbojas sadales vārpstas sensors?
Sadales vārpstas sensors parasti kalpo 100 000-200 000 kilometru. Kalpošanas laiks ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem, tehniskās apkopes un detaļas kvalitātes. Netīrumi un vibrācijas var saīsināt kalpošanas laiku.
Kas notiek, ja es ignorēju kļūdas kodu P0345?
Ilgtermiņā var rasties izrietoši dzinēja bojājumi, jo iesmidzināšanas un aizdedzes laiki nav optimāli noregulēti. Tā rezultātā palielinās nodilums, pasliktinās izplūdes gāzu emisiju vērtības un var rasties dārgi motora bojājumi.